Heeft iemand dat met zijn/ haar kat?
Door een stommiteit van mijn kant ( zie https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... start=3750)
heeft onze Pluto al zijn 4 pootjes verbrand, dwz zijn voetkussentjes zijn aangetast en op 2 van zijn pootjes heeft hij bovenaan ook 2 flinke brandwonden
We smeren er 2 maal daags zilversulfadiazine op, hij krijgt dagelijks novocam en sinds vandaag ook 2 maal daags buprenorfine tegen de pijn
Hij ontziet vooral zijn ene voorpoot en ligt alleen nog maar vanwege de pijn
Hij draagt een kraag zodat hij niet aan zijn poten kan likken
Ook uit voorzorg want als het gaat ontsteken zijn we verder van huis
Hij ligt in een bench, vanwege hygiëne gebruik ik papiersnippers in de kattenbak
Hij kan met de kraag niet zelfstandig eten of drinken dus voer ik hem bij en hij krijgt ook extra vocht toegediend
Hij verliest ook vocht via zijn brandwonden
We moeten minstens 14 dagen lang 2 maal daags smeren met de zilversulfadiazine en tot die tijd blijft hij in de bench
Heeft iemand zoiets mee gemaakt? Hoe ging het herstel?
Ik vermoed dat het vacht voor op zijn 2 pootjes niet meer terug zal groeien
En ik ben ook erg bang dat er op lopen pijnlijk zal blijven voor hem
Ik heb gezocht maar vind nergens een vergelijkbare situatie
Ik hoop dat het allemaal weer goed komt met onze Pluto
Ervaring met brandwonden
Ervaring met brandwonden
grt Anne, Joep 14 Hobbel 14 Polleke 13 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kukel Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
Re: Ervaring met brandwonden
Ik heb geen ervaring met brandwonden bij katten. Maar vocht is in principe goed gedurende de eerste genezing. Dat zou na een paar dagen minder moeten worden.
Brandwonden op de zooltjes komt wel vaker voor. Wanneer katten bv over heet asfalt (of andere voorwerpen) loopt. Heel pijnlijk maar uiteindelijk zou het wel moeten genezen (en weer ongevoeliger moeten worden)
Ik moest even kijken naar de combinatie opioïde met nsaid maar dat is geen probleem
Beterschap lieve Pluto.
Brandwonden op de zooltjes komt wel vaker voor. Wanneer katten bv over heet asfalt (of andere voorwerpen) loopt. Heel pijnlijk maar uiteindelijk zou het wel moeten genezen (en weer ongevoeliger moeten worden)
Ik moest even kijken naar de combinatie opioïde met nsaid maar dat is geen probleem
Beterschap lieve Pluto.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Re: Ervaring met brandwonden
Bedankt Rik
Het zou heel mooi zijn als zijn pootjes straks wat ongevoeliger voor pijn worden
Op dit moment kan ik mij dat nog niet voorstellen maar dat komt nog wel
De combi opioide en nsaid is geen probleem, dat had ik al nagevraagd
En de opioide doet zijn werk gelukkig
Pluto ligt lekker te slapen en voelt nu de pijn niet
Het zou heel mooi zijn als zijn pootjes straks wat ongevoeliger voor pijn worden
Op dit moment kan ik mij dat nog niet voorstellen maar dat komt nog wel
De combi opioide en nsaid is geen probleem, dat had ik al nagevraagd
En de opioide doet zijn werk gelukkig
Pluto ligt lekker te slapen en voelt nu de pijn niet
grt Anne, Joep 14 Hobbel 14 Polleke 13 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2