Andere kat na vakantie

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5616
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door nellebel »

Bij ons is er een da assistentie die dit als wij erbij doet. Zij komt bij mensen thuis voor de katten bak spelen en zo nodig medische handelingen zoals spuiten of medicatie geven. Zij komt bij ons in september. Zou verder niet veel durven. Hoop dat hij nu snel weer kan poepen arme lieverd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
MKkitten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jun 2023 11:04

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door MKkitten »

Dank jullie wel. Hopelijk knapt ie snel op en kan ie volgende week grote drollen draaien 😆
Ik laat het wel weten.

Heb het pension niet meer gesproken, je krijgt dan een welles nietes gesprek en daar kun je uiteindelijk niet veel meer mee. Waarschijnlijk doe ik dit nog wel nadat hij is opgeknapt, dat is even me eerste prio.

Tot later 👋🏻
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7828
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door Rik »

Gelukkig is alleen zijn maag- en darmstelsel behoorlijk van slag. Niet leuk maar hij had natuurlijk iets ergers kunnen hebben.

Ik heb mijn poes nooit in een pension gedaan. Bowy was ook een solo-poes en was doodongelukkig (en panisch) als ze niet in haar eigen omgeving was. Mijn katten nu hebben hetzelfde. Dus minimaal 1x per dag (bij mij 2x omdat ze vers vlees krijgen) iemand die eventjes binnen loopt. De katten laten zich niet zien dus het gaat alleen maar om eten, drinken en bakken schoonmaken. De knuffels krijgen ze dan wel weer als ik thuis ben :)

(Hoewel ik denk dat Bono wel een aaitje zou komen halen na een paar dagen.)

Maar je moet natuurlijk wel iemand hebben die je ook goed kunt vertrouwen.

Mocht je het natvoer nog binnen krijgen... Ik hoop dat hij dat ook lekker vind. Goed veel vocht is ook belangrijk voor het systeem.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
MKkitten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jun 2023 11:04

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door MKkitten »

Hi. Update hier.
Zijn ontlasting schema is weer zoals normaal. Hij eet weer goed en is weer levendig. Ik heb ook een bericht gestuurd naar het pension met alle details. Ondanks dat ze er niet op ingaan, hebben ze wel het volledige bedrag terug betaald. Mijn doel was overigens niet eens om geld terug te krijgen. Maar meer dat ze weten wat daar fout gaat.
Nu helaas het volgende probleem, hij had een ingedroogd korstje bij thuiskomst. Verder vrij weinig aandacht aan besteed. Daar is hij nu zo erg aan t krabben gegaan (eigenlijk na de dierenarts), dat het helemaal open is gegaan. Het lijkt niet op te houden met hem, meneer heeft elke keer wat.
Ik weet even niet zo goed wat ik nu moet doen, weer naar de dierenarts waar ze zeggen je moet dit maar smeren of het valt wel mee. Of dat ik zelf iets kan doen. Het is al iets gekalmeerd, heb zalf gekocht speciaal voor wondjes, maar hij haalt het er meteen af. Een pleister haalt ie er meteen af.

Het zit ook precies tussen z’n oog en oor dus met zowel voor en achterpoten zit hij er regelmatig aan. Als ik t zie zeg ik er natuurlijk meteen wat van, maar ga een kat maar is afleren zichzelf niet te krabben…

Genezen dit soort wonden vanzelf? Wat is jullie ervaring? Of toch naar dierenarts ? ( heb da niet heel hoog zitten, veel voorschrijven en vangen)

Zie foto
Afbeelding
Gebruikersavatar
Miloe
Poema
Poema
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door Miloe »

Och jeetje! Ik persoonlijk zou onmiddellijk naar de dierenarts gaan

Hopelijk weet iemand goed advies, wat sneu toch...
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9571
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door castratenkoor »

Ik zou hem zo'n op maat gemaakte speciale kraag om doen. Dat is minder ingrijpend dan een lampenkap, maar zorgt er wel voor dat hij er niet meer bij kan. Dan kan het rustig genezen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
MKkitten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jun 2023 11:04

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door MKkitten »

Zo dat is een grote plek. En is dat helemaal hersteld? Haar terug gegroeid etc? Ja heb ik ook gedacht om zijn poot te verbinden zodat z’n nagels afgedekt zijn. Hij doet het echter met zowel voor als achterpoot. Voorpoot met dat zijnageltje.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6932
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door Dinky »

Het is vooral belangrijk om te zorgen dat er niet aan wordt gekrabd voor de genezing.
Dit kan een kraag zijn of zoals Dinie aangeeft een kraag van kalpet.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
MKkitten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jun 2023 11:04

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door MKkitten »

Toch naar de dierenarts geweest omdat de wond steeds groter werd. Het is een reactie op iets waar hij dus gevoelig voor is. Voor wat precies is me niet duidelijk, maar dat het van iets komt wat niet ‘normaal’ voor hem is, is duidelijk. Toch iets bij dat pension, of een wondje wat toch verder is gaan irriteren. Hij heeft nu een kap om voor een week en moet 2x per dag smeren. Volgende week terug op controle. Vind het zo zielig met die kap. Maarja, maar even doorbijten… vervelende nu weer is dat hij dus bijna niet eet door die kap en niet drinkt. Het lijkt een vicieuze cirkel waar we in vast zitten. Inmiddels al honderden euro’s armer door de DA nadat hij uit dat pension is gekomen. Zucht. Ik hoop t snel achter ons te kunnen laten.
Gebruikersavatar
OMH
Jaguar
Jaguar
Berichten: 760
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door OMH »

O wat een narigheid. Weet het pension er intussen van? Per slot van rekening is het is dat daar is opgelopen, toch? Ik zou het zeker laten weten.
Sterkte!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5616
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door nellebel »

je zou tijdens het eten en drinken de kap even af kunnen doen als jij erbij bent. dan kun je in de gaten houden dat hij neit krabt. daarna de kap weer om. of wat naderen hier beschrijven, zo'n kraag, dat is minder lastig als zo'n kap.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
MKkitten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jun 2023 11:04

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door MKkitten »

Een kraag is geen succes. Hij zet z’n achterpoten met nagels ertegen over z’n kop heen en wurmt zich er helemaal uit. Op zich gaat het nu wel met de kap ondanks dat het nog steeds zielig is, maar hij is er een soort van aan gewend en stoot zich niet meer overal tegenaan. Hij drinkt wel wat meer gelukkig. Zeker met dat weer. Eten is echt heel minimaal. Hij is van kleins af aan niet gewend om op specifieke tijden eten te krijgen. Er staat altijd wat, dus als ik de kap afdoe om te eten , gaat hij z’n verlossing vieren en waarschijnlijk krabben en wassen ipv eten. Nog 4 dagen…
Gebruikersavatar
OMH
Jaguar
Jaguar
Berichten: 760
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door OMH »

Ik ben benieuwd naar hoe het intussen gaat. Als je zin en tijd hebt, laat je dan dan weten? We zijn hier altijd geïnteresseerd in het vervolg!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
MKkitten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jun 2023 11:04

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door MKkitten »

Het gaat hier op zich wel. Hij heeft nog altijd de kap om. Hij vindt er z’n weg mee en rent inmiddels gewoon 2 trappen op. Had niet verwacht dat ie er zo snel aan zou ‘wennen’. De wond geneest, maar het gaat langzaam. In overleg met de dierenarts houden we de kap nog een week langer om en blijf 2x per dag smeren. Ook dan is het maar de vraag wat hij doet zodra hij af mag, maar dan is het in ieder geval een dichte plek. Hij is echt heel aanhankelijk op t moment, wil echt op en tegen je aan liggen. Zo zielig… het is namelijk een sul die geen vlieg kwaad doet.
MKkitten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jun 2023 11:04

Re: Andere kat na vakantie

Bericht door MKkitten »

Vanochtend geprobeerd om de kap af te doen omdat de wond dicht is en er al haartjes groeien. Hij kon niet blijer zijn en moest zich uiteraard direct uitgebreid wassen en ravotten. Ondanks dat je er bij zit weet hij toch even snel te krabben waardoor de plek weer een millimeter nattigheid laat zien. Ik heb de kap schoongemaakt en rondom de wond alles zo goed als mogelijk schoon te maken. Maar helaas toch de kap weer op gedaan. Hier was ik al bang voor, het moment dat de kap af gaat, dat de wond direct weer open gaat. Dinsdag staat al een afspraak met de dierenarts, maar ik heb nu zoiets van misschien beter om nog een week om te houden en geen vettige crème meer smeren (sowieso mocht dat maar 2 weken). En dan maar laten ‘drogen’ aan de lucht. Zit een beetje in tweestrijd. Als je ziet hoe blij hij zojuist was toen dat ding even af mocht. Maarja.. wat denken jullie?
Plaats reactie