Wond aan oog

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Wond aan oog

Bericht door wanderlust »

Ik kom zojuist thuis en het eerst wat ik zie is dat midnight flink toegetakeld is... terwijl ze gisteren nog samen tegen elkaar aan lagen te slapen. Maar nu het grootste probleem is dat sunny midnight vlak bij het oog heeft geraakt. Ik heb er calendula olie opgesmeerd zodat het niet gaat ontsteken en voor betere heling, moet ik hier nog verder iets mee?
Afbeelding

Ik schrik hier behoorlijk van want dit is gewoon echt een gevecht geweest, beide katten zijn nu ook zeer rustig en de snorharen zijn bij beide alle kanten op gebogen/geknakt. Maar alleen midnight heeft een wondje bij het oog en in de mond.
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 317
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Wond aan oog

Bericht door OMH »

Ik ben hier bepaald niet degene met de meeste kennis, maar ik zou je katten even uit elkaar houden en dan kijken hoe het gaat. Een van mijn katten heeft ook ooit een wondje gehad waarvan we niet snapten hoe en wat en dat ging vanzelf over, maar als je vermoedt/zeker weet dat het door een knokpartij komt... Dan zou ik dat doen.
Sterkte en succes!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5254
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wond aan oog

Bericht door Synemios »

Goed in de gaten houden, en voor nu niet zoveel doen aan de wondjes.
Zo te zien is het oog zelf ( van binnen) niet geraakt, anders had ik je wel aangeraden naar de dierenarts te gaan.
Calendula kan geen kwaad, maar, als hij eraan gaat zitten zou ik het er niet meer op doen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie