Welk ras zou mijn kitten zijn?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Pikaesherrit
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2024 10:40

Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door Pikaesherrit »

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier :)

Ik heb een kitten geadopteerd maar vroeg me af welk ras het zou zijn, ALS het uberhaupt een bepaald ras is.
Het lijkt mij superhard op een ragdoll maar ben niet zeker

Zijn naam is Snow ! ❄️
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door Miloe »

Oooowwww wat een schatje! Zo lieeeeffff :D

Ik denk een ragdoll
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Pikaesherrit
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2024 10:40

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door Pikaesherrit »

Miloe schreef: 18 apr 2024 11:51 Oooowwww wat een schatje! Zo lieeeeffff :D

Ik denk een ragdoll
De broertjes en zusjes zien er heel anders uit dus ik begin nu te twijfelen of het misschien geen ragamuffin zou zijn.. ik heb Snow geadopteerd/gekregen van een vriendin, zij heeft haar kat uit Irak en daar hadden ze wel gezegd dat zij een mix pers en Himalayan is 🤔

Ik heb wat opgezocht hoe de ragamuffin eruit ziet etc en het zou wel eens kunnen. Wat denken jullie??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door OMH »

Geen idee, maar ik wil ze allemaal wel hebben. Wat een leukies!!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door cerna »

Zolang je geen stamboom hebt is het kitten een huis-tuin-en-keukenkat en geen raskat. Sorry.
Neemt niet weg dat het een prachtig kitten is en dat je Snow ook hier naartoe mag sturen :-P
Ook een prachtige kleur! Lilac met wit (onze ene Brit is lilac met wit en die kleuren komen overeen)?

Zijn die andere foto's van de broertjes en zusjes van Snow of heb je die als voorbeeld van internet geplukt? Indien dat laatste: heb je geen foto(s) van de andere kittens?
En heb je misschien een foto van de vader en moeder?
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Pikaesherrit
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2024 10:40

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door Pikaesherrit »

cerna schreef: 18 apr 2024 12:36 Zolang je geen stamboom hebt is het kitten een huis-tuin-en-keukenkat en geen raskat. Sorry.
Neemt niet weg dat het een prachtig kitten is en dat je Snow ook hier naartoe mag sturen :-P

Zijn die andere foto's van de broertjes en zusjes van Snow of heb je die als voorbeeld van internet geplukt? Indien dat laatste: heb je geen foto(s) van de andere kittens?
En heb je misschien een foto van de vader en moeder?
Een echte raskat is het zeker niet en dat was ook niet wat ik bedoelde. Hij heeft inderdaad geen stamboom en dat hoeft ook helemaal niet voor mij.
Die fotos zijn de broertjes en zusjes van Snow, mama en papa heb ik helaas geen foto maar wel van de mama toen ze zelf klein was

Afbeelding

Ik vroeg eerder wat Snow mogelijks zou kunnen zijn of waar hij het meest op lijkt en mij lijkt hij toch een Ragamuffin of Ragdoll qua uiterlijk. 100% zal het nooit zijn want we weten het niet :)

Er bestaan tegenwoordig wel DNA testen hiervoor 🤣
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door cerna »

Omdat je schreef dat de broertjes/zusjes er heel anders uitzien dacht ik dat het niet hun foto's waren, maar ze hebben alleen andere kleurtjes en zien er qua uiterlijk toch wel hetzelfde uit en lijken op hun moeder.
Maar dat zij afstamt van een Pers betwijfel ik tenzij de Perzen in Irak nog een flinke neus hebben. En datzelfde geldt voor de Himalayan (ik kende het ras niet, maar ik zag op internet dat zij ook een stompe neus hebben). De Turkse Angora woont ook in die regio en die zie ik dan eerder als voorouder.
Maar het blijft gissen en we zullen het nooit weten.

Hebben alle andere katten ook al een huisje?
Het is namelijk veel leuker voor kittens wanneer ze een vriendje hebben want wij mensen kunnen die rol nooit op ons nemen.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Pikaesherrit
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2024 10:40

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door Pikaesherrit »

cerna schreef: 18 apr 2024 14:41 Omdat je schreef dat de broertjes/zusjes er heel anders uitzien dacht ik dat het niet hun foto's waren, maar ze hebben alleen andere kleurtjes en zien er qua uiterlijk toch wel hetzelfde uit en lijken op hun moeder.
Maar dat zij afstamt van een Pers betwijfel ik tenzij de Perzen in Irak nog een flinke neus hebben. En datzelfde geldt voor de Himalayan (ik kende het ras niet, maar ik zag op internet dat zij ook een stompe neus hebben). De Turkse Angora woont ook in die regio en die zie ik dan eerder als voorouder.
Maar het blijft gissen en we zullen het nooit weten.

Hebben alle andere katten ook al een huisje?
Het is namelijk veel leuker voor kittens wanneer ze een vriendje hebben want wij mensen kunnen die rol nooit op ons nemen.
Alle andere kittens hebben al een huisje, twee houden ze zelf bij en eentje heb ik. Ik heb zelf nog een chihuahua en ze komen al goed overeen (mijn hond is katten al gewoon van in mijn ouderlijk huis).

Het kan goed zijn dat ze niet 2 kittens bijhouden en als dat niet zo is heb ik voorgesteld om zelf nog eentje te adopteren :)

Het maakt inderdaad niet uit welk ras het zou zijn hoor, het zijn allemaal schatjes !!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7669
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door Rik »

Als vader niet bekend is dan kan moeder ook zeker meerdere keren gedekt zijn. Dat is zeer normaal als ze buiten loopt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Pikaesherrit
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2024 10:40

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door Pikaesherrit »

Rik schreef: 18 apr 2024 20:09 Als vader niet bekend is dan kan moeder ook zeker meerdere keren gedekt zijn. Dat is zeer normaal als ze buiten loopt.
Ze loopt niet buiten :) Het is ook de eerste keer dat ze gedekt is en meteen ook de laatste ..
Pikaesherrit
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2024 10:40

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door Pikaesherrit »

Rik schreef: 18 apr 2024 20:09 Als vader niet bekend is dan kan moeder ook zeker meerdere keren gedekt zijn. Dat is zeer normaal als ze buiten loopt.
De papa is wel bekend ik heb er gewoon geen foto van
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door Dinky »

Een raggamuffin verwacht ik niet. Dit ras komt maar weinig voor.
Ragdoll zou wel kunnen. Deze komt vrij veel voor tegenwoordig. Een Ragdoll heeft ook de heldere blauwe ogen, dat heeft de raggamuffin volgens mij niet.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door cerna »

Dinky schreef: 18 apr 2024 20:50 Een raggamuffin verwacht ik niet. Dit ras komt maar weinig voor. Ragdoll zou wel kunnen. Deze komt vrij veel voor tegenwoordig. Een Ragdoll heeft ook de heldere blauwe ogen, dat heeft de raggamuffin volgens mij niet.
Ja maar............ een Pers + Himalayan = Ragdoll????

Ik heb zoiets in de stamboom van de Britjes gezien: Pers + Russisch Blauw = Brits Korthaar. :lol: Maar dat was 100 jaar geleden. Tegenwoordig zou dat gegoogel niet meer toegestaan worden (tenminste niet in een stamboom).
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door Lieselotje »

wat een ongelooflijk schatje om te zien en verder geen idee
Pikaesherrit
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2024 10:40

Re: Welk ras zou mijn kitten zijn?

Bericht door Pikaesherrit »

cerna schreef: 18 apr 2024 21:59 Ja maar............ een Pers + Himalayan = Ragdoll????

Ik heb zoiets in de stamboom van de Britjes gezien: Pers + Russisch Blauw = Brits Korthaar. :lol: Maar dat was 100 jaar geleden. Tegenwoordig zou dat gegoogel niet meer toegestaan worden (tenminste niet in een stamboom).
Klopt maar Ragamuffin is een nieuw ras, blijkbaar wouden ze ragdolls ook in andere kleuren 🤣 vandaar dat ik daaraan dacht omdat er tussenzitten die op ragdolls lijken en anderen die gewoon andere kleur ogen en vacht hebben maar het gaat altijd een mysterie blijven volgens mij 🤣🤣
Plaats reactie