Een 2e poes/kat nemen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
TijgerM
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 apr 2024 21:34

Re: Een 2e poes/kat nemen?

Bericht door TijgerM »

Wat een nare situatie met Gijs zeg! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je dan niet fijn op vakantie gaat.

Ik laat altijd een vriendin of familielid 1 keer per dag komen om de poes te verzorgen als ik een weekend weg ga. Het liefst 2 keer. Maar dat kun je natuurlijk niet van iedereen verwachten. In september wil ik langer weg (minimaal een week) dan maar even kijken wat de beste optie is.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Een 2e poes/kat nemen?

Bericht door Asse-Poes »

Wil je sowieso de komende jaren een (of meer) kat(ten) bij je hebben en houden?

Een kat wordt gemiddeld 15 jaar. Als je er nu een kat bij plaatst, dan heb je over een jaar of 5 een probleem. De nieuwe kat zal dan een vriendje missen als je huidige kat er niet meer is.
Dus als je nu zeker weet (voorzover je in de toekomst kan kijken) dat je aan katten verslaafd blijft, kan je een 2e kat nemen.
Aan de andere kant: een 10 jarige die bij het vorige baasje geen goede ervaring met een andere kat had, dat maakt het wel erg spannend :eshifty:
Ik zou dit zelf alleen overwegen bij een super sociale kat.

De beperkte ruimte hoeft trouwens geen probleem te zijn, zeker niet als je ook een krabpaal hebt en wat plekjes/plankjes aan de muur maakt.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
TijgerM
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 apr 2024 21:34

Re: Een 2e poes/kat nemen?

Bericht door TijgerM »

Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken. Maar ik vind dieren om mij heen zeker leuk en ik zou op dit moment niet weten waarom ik geen kat/poes zou willen later.

Ik heb even na vraag gedaan bij de oude eigenaar. Ze hadden eerder 3 katten/poezen. Dat ging prima. Toen er één van de drie overleed begon de andere mijn poes te pesten/treiteren. Waardoor ze noodgedwongen mijn poes moesten afstaan. De pestende kat heeft niet z'n leuk karakter, dus die wilden ze liever niet aan iemand anders toevertrouwen. Het lag er dus niet aan dat mijn poes niet sociaal is oid.

Ik heb een asiel gemaild met wat zij het beste adviseren. Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Als een tweede poes een goede stap zou zijn is deze echt van harte welkom. Wel is het dan denk ik even wennen qua aandacht, verzorging. Alles keer twee.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Een 2e poes/kat nemen?

Bericht door Rik »

TijgerM schreef: 04 apr 2024 20:55 Wel is het dan denk ik even wennen qua aandacht, verzorging. Alles keer twee.
Ook de liefde en lol :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
TijgerM
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 apr 2024 21:34

Re: Een 2e poes/kat nemen?

Bericht door TijgerM »

Dat is zeker zo!

Kon je het maar vragen wat ze het liefste willen he.
Plaats reactie