Vlooien en ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Rik »

Miloe schreef: 25 mar 2024 16:04 We hebben pilletjes tegen vlooien gekregen, maar Miyuki heeft er ineens veel last van.
Oei :shock:
Was dat echt nodig? Waren er vlooien?
Zoniet, waarom dan vergif toedienen aan een kat?

O sorry, ik zie het al.
Je hebt inderdaad last van vlooien (gehad).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Synemios »

Nee, geen ervaring mee, maar de vlooien moeten bij Credelio eerst bijten voor het werkt.

In de bijsluiter kan ik er niets over vinden maar dat betekend natuurlijk niet dat Miyuki er geen last van kan hebben.
Goed dat je het hier meld.

Ik heb eerst vectra felis gebruikt maar dat hielp niet voldoende en toen over gegaan op advantage en geen vlo meer gezien.
Maar jij hebt bolfo gold gebruikt las ik en dat is hetzelfde middel als wat in advantage zit.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Miloe »

Ja ik heb van de dierenarts gehoord en tevens die van een vriend, dat de middelen in de winkel vaak 'verouderd' zijn en niet werken. Dat klinkt wel logisch op zich.

Miyuki heeft overigens vandaag nergens last meer van
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
OMH
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door OMH »

Mooi zo. Vlooien zijn ellendig. Misschien heb je mijn verhaaltje gelezen over Loortje? Vondelingetje aan de Loire?
Toen hadden we zeven (7!) katten, in een flat en met overal vaste vloerbedekking waarvan een deel hoogpolig. Je hebt hier niets aan, maar ik kon het even niet laten.
Hopelijk blijven ze nu weg!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door wanderlust »

Anne schreef: 08 okt 2021 17:07 Wie weet er een goed vlooienmiddel?

Ik kom er maar niet vanaf
Bella en Polleke dragen een seresto vlooienband, de rest "normale" vlooienbandjes van beaphar
Louie krijgt vlooiendruppels speciaal voor kittens
Toch zie ik nog regelmatig vlooiepoep, vooral in de vacht van Pluto
Ik kam ze regelmatig, af en toe eens een levende vlo
Lola krijgt 1 pipet maandelijks ( heb het idee dat zij ze mee naar binnen heeft genomen)

Door al die vlooien hebben ze nu voor de twede maal binnen drie maanden ook een lintworm besmetting
Ik vind namelijk gele rijstekorrels achtige spikkels op de slaapplaatsen, ( vooral waar Pluto ligt)
en dat zijn volgens mij segmenten van de lintworm

Ik moet ze nu dus goed ontvlooien, en ontwormen
Ik was regelmatig de kleedjes, mandjes e.d uit op 60 graden
En behandel alle meubels, kieren en dergelijke met de stoomreiniger

Nu dus op zoek naar een goed vlooienmiddel
Zelf dacht ik aan advantage

iemand anders nog een idee?

Ik zou zelf het spul gebruiken wat de dierenarts je vaak meegeeft. Vlooien zijn namelijk zeer hardnekkig geworden las ik de afgelopen jaren. Ik heb toen ook van alles en nog wat aan middeltjes geprobeerd voor Sunny en midnight maar niks hielp behalve het spul van de dierenarts ik weet niet of dat advantage is ? wat ook enigszins hielp was kokosolie in de vacht smeren, dat heeft ook heel wat vlooien vermoord (die ik gwn niet met de vlooienkam eruit kreeg)
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door wanderlust »

Asse-Poes schreef: 23 nov 2023 02:27 Uhm, ik durf het bijna niet te zeggen...

Ik heb geloof ik 2x een kat met vlooien gehad en toen gebruikte ik alleen een Advantage pipetje + de vlooienkam om de vlooien uit de vacht halen en in een glas water doen.
En verder.... ?
Uhh..sorry.. !
Verder helemaal niks dus.
Geen grote schoonmaak, geen spuitbussen door het huis en al helemaal geen speciale behandeling voor onze kleding.
wat heb jij een geluk gehad :shock: ik ben 4 maanden lang bezig geweest.... elke dag stofzuigen op handen en knieën , 1x per week spuitbus er door heen, de katten gewassen meerdere malen, om de dag dweilen... ik heb zelfs mijn dure vloerkleed weggegooid en alles qua kussens en handdoeken in zakken gedaan en uiteindelijk ook weggegooid. Ik zat ook nog met het probleem dat ik zelf geen wasmachine had/heb dus mijn ma moest alles apart wassen/ophalen. heb wel 5 verschillende middelen gebruikt op de katten zelf ook..... het meest vreemde was dat de vlooien niet te zien waren op de kleden in hun bench of krabpalen en ook niet te zien waren op de vloer, bed of vloerkleden, alleen op de katten en voornamelijk dan Sunny. Uiteindelijk zelfs een stoomreiniger aangeschaft om dagelijks alles te stomen en pas nadat ik het spul van de dierenarts heb gebruikt was het klaar :???:
Plaats reactie