Gevonden kittens zonder moeder

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Gevonden kittens zonder moeder

Bericht door Asse-Poes »

Ach de liefjes zijn nog dizzy. Maar dat verandert echt wel snel hoor.

Heb je een eettafelstoel die je voor de vensterbank kan zetten?
Dan hebben ze een tussenstapje om op en af de vensterbank te kunnen, zonder een hoge sprong te moeten maken.

Ik neem aan dat Tikva en Piper geen kap op hebben? Dan zou ik ze lekker los laten lopen in dat kamertje.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
vondeling
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 nov 2023 07:21

Re: Gevonden kittens zonder moeder

Bericht door vondeling »

Ja ze zijn nog een beetje dizzy inderdaad, vooral Piper. Tikva kan nooit goed zonder Piper dus mist nu zijn zusje ontzettend denk ik (ondanks dat de hokjes naast elkaar staan). Ik heb ze net wat te drinken gegeven en vond Piper nog te wankel staan dus ik heb ze voor nu wel weer afzonderlijk terug gezet. Over een uurtje ga ik weer kijken (tussendoor spiek ik wel regelmatig door het raam). Het lastige vind ik dat Piper, omdat het een vrouwtje is, natuurlijk een grotere ingreep gehad heeft.

Er staat al een klein opstapje bij de vensterbank, ik zou er ook nog een stoel bij kunnen zetten inderdaad. Een beetje springen kan dus niet heel veel kwaad? Ik denk dat als Piper wat steviger staat, dat ze dan op de vensterbank tegen elkaar in slaap zouden vallen en morgenochtend pas weer eraf gaan komen. Wel zijn ze vaak best wild met elkaar dus ik ben dan wel een beetje bang dat ze morgenochtend liggen te stoeien. Ze hebben geen kap om, heb er voor de zekerheid wel alvast één gekocht voor het geval dat...

Het herstel van de castratie van onze reu vorig jaar verliep niet heel soepel door zijn drukke gedrag, gecombineerd met likken dus ik ben een beetje bang voor zo'n soort scenario. Dat is wel helemaal goed gekomen maar daar werden we niet zo gelukkig van.
OMH
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Gevonden kittens zonder moeder

Bericht door OMH »

Over springen gesproken:



De aanhouder wint uiteindelijk toch, denk ik.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Gevonden kittens zonder moeder

Bericht door Rik »

Fijn dat het goed gegaan is. Tikva zal er weinig last van hebben. Bij katers is het echt een simpele ingreep. Bij Piper is het wat zwaarder. Die zal wat voorzichtiger (moeten) doen.

Ik had ze ook apart van elkaar opgehaald (eigenlijk omdat ze anders in de carrier elkaar in de weg kunnen zitten).

Je kunt kijken of Tikva Piper niet teveel lastig valt. Zo niet dan kunnen ze gewoon bij elkaar. Hier was het probleem dat Yuna zo'n rood pakkie aan had en Bono vond dat zo interessant dat ie Yuna lastig bleef vallen.

Maar als het bij een beetje likken blijft is dat geen probleem (zolang Piper het ook niet erg vindt).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Gevonden kittens zonder moeder

Bericht door cerna »

Ik zou ze ook de vrijheid geven in het kamertje. Dat kan echt geen kwaad.
Bij mij zaten de katten dezelfde avond alweer op de klimpaal.
Alleen traplopen vind ik griezelig omdat ze dan door de narcose naar beneden kunnen kukelen dus ik zou ze voor vannacht in het kamertje houden met de voer- en kattenbak, speeltjes en een lekker mandje en je zult zien dat je er morgen al helemaal niets meer van merkt.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
vondeling
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 nov 2023 07:21

Re: Gevonden kittens zonder moeder

Bericht door vondeling »

Ik had ze inderdaad in aparte mandjes opgehaald zodat ze elkaar niet per ongeluk zouden verwonden. Inmiddels was Piper weer iets minder wiebelig en heb ik ze samen losgelaten. Ze lagen direct op de vensterbank, helemaal tegen elkaar aan, zoals ze altijd slapen, Tikva was meteen gerustgesteld. Ik heb ze wat natvoer gegeven en dat ging er goed in.

Tikva is dus al van die vensterbank gevallen een paar uur geleden, dat vind ik wel een beetje spannend maar ik kan ze ook moeilijk de hele nacht opsluiten en de vensterbank kan ik er ook niet uithalen. Er staat nu wel een extra stoel bij met een een kussen die gebruiken ze om erop te klimmen.

Verder lijkt Tikva weer bijna helemaal zichzelf, Piper is nog wat slapjes maar wel redelijk actief en heeft wel gegeten dus dat komt wel goed. In het stoeien/spelen is Piper normaal gesproken de felste dus dat is wel gunstig.

Ik weet ook wel dat castratie een hele standaard ingreep is hoor maar bij mijn eigen dieren vind ik het toch altijd een beetje spannend zeker omdat onze hond vorig jaar heel moeizaam herstelde.

Bedankt voor de geruststellingen en de ideeën.
Gebruikersavatar
vondeling
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 nov 2023 07:21

Re: Gevonden kittens zonder moeder

Bericht door vondeling »

Ze zijn inmiddels weer helemaal zichzelf en de wondjes zien er ook rustig uit. Ze rennen alweer twee dagen buiten rond aangezien ze binnen tegen de muren opkropen leek me dat het verstandigst. Al houd ik nu wel af en toe mijn hart vast als ik ze buiten los zie gaan, Piper viel net nog halfslachtig uit een boom bijvoorbeeld.
Plaats reactie