poes overzetten op mijn naam

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
jinx857
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2015 20:38

poes overzetten op mijn naam

Bericht door jinx857 »

hoi,

Mijn dochter wil geen contact meer met mij.
Ik heb hier een poes die nog geregistreerd staat op naam van haar of haar ex vriend.
poes woont al 3 jaar bij mij.
Ik wil haar graag op mijn adres en naam hebben voor als ze vermist mocht raken of iets dergelijks.
Kan dat??
Want ik weet niet waar die ex woont, ik heb geen paspoort van poes. dochter ook niet.
dochter wil niets meer met poes.
Hoe kan ik dit aanpakken?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7775
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: poes overzetten op mijn naam

Bericht door Rik »

Het ging in dat vorige topic dus over een poes die wel eigendom en geregistreerd was op jouw dochter?

Heb je het chipnummer en overschrijving of registratieformulier code van de chip??

Zonder dat is overschrijven (gelukkig) niet mogelijk.

Indien je dat niet hebt lijkt het mij handiger om dit via de dierenarts te regelen. Misschien kan die een nieuwe chip zetten (als hij dat al mag) of dat hij contact opneemt met je dochter om de overschrijving te regelen.

Voor hetzelfde geld heb jij de poes 'ontvoert' en wil jouw dochter die terug.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Stef71
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 sep 2020 08:46
Locatie: België
Contacteer:

Re: poes overzetten op mijn naam

Bericht door Stef71 »

Misschien is het inmiddels al geregeld, maar ik zou via de dierenarts de chip laten uitlezen en contact proberen maken via de gegevens van de chip, die komt dan wel/niet bij je dochter uit die in geval van 'wel' toestemming kan geven voor overschrijven, of bij die ex (idem), of de gegevens op de chip leiden niet naar een eigenaar en dan kan de dierenarts zelf beslissen of hij de kat op jouw naam zet. Zo werkt het ook met gevonden dieren, eventueel de tussenstap van register vermiste dieren napluizen en oproepje op FB oid
... Denk dat ik zelf last heb van de zoomies ...
Gebruikersavatar
OMH
Jaguar
Jaguar
Berichten: 681
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: poes overzetten op mijn naam

Bericht door OMH »

Misschien is de betreffende kat bekend bij de BackHomeClub? Dan zou je daar ook nog contact mee kunnen opnemen. Rik heeft natuurlijk gelijk, iedereen kan wel van alles beweren. Toen wij Kaya lieten herplaatsen hebben we haar daar laten uitschrijven en de nieuwe baasjes hebben de nieuwe inschrijving geregeld. De dierenarts kan het chipnummer vast wel lezen, ik hoop dat het je lukt. Succes (wat een verdrietig verhaal eigenlijk).
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: poes overzetten op mijn naam

Bericht door crazycatladyP »

Bij huisdier-registratie kunnen ze meeste databanken met chips inzien, als daar toestemming voor gegeven is.
De dierenarts kan het inderdaad ook, of iemand anders met een chiplezer en een bevoegdheid tot chippen.

De chip kun je ook zelf op je naam zetten, dat hoeft niet door een dierenarts te gebeuren, maar dat kan alleen als ze nog nergens geregistreerd staat.
Dus eerst zul je erachter moeten komen bij welke databank ze bekend is en dan kun je daar contact mee opnemen, de oude "eigenaar" moet dan inderdaad wel aangeven dat de kat niet meer van hem/haar is.
Mara, personeel van: Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Gebruikersavatar
OMH
Jaguar
Jaguar
Berichten: 681
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: poes overzetten op mijn naam

Bericht door OMH »

Het zal misschien nog even lastig worden - wat Mara zegt is ook waar - maar alles valt uit te leggen. En als die kat al drie jaar bij jou is en de vorige eigenaar is niet te traceren, dan valt er misschien wel over te praten.
Ik wens je hoe dan ook veel succes, laat je even weten hoe het is afgelopen?
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5560
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: poes overzetten op mijn naam

Bericht door nellebel »

zou inderdaad eerst naar de DA gaan om te checken of de chip wel geregistreerd is. en zo ja waar. een heleboel katten hebben een chip maar zijn niet geregistreerd. is ze wel geregistreerd kan die bank contact opnemen met de eigenaar. die ws niet meer reageert. dan kun je daarna ws de kat op jouw naam zetten. ik lees vaak bij het asiel ook dat ze een eigenaar hebben gevonden maar dat die niet reageert. na een aantal weken wordt voor de kat of hond dan toch een nieuw baasje gezocht
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: poes overzetten op mijn naam

Bericht door crazycatladyP »

Klopt, wat Wendy zegt, alleen is de termijn voor een asiel 2 weken en voor een particulier veel langer.
Ik dacht een jaar, maar dat weet ik niet zeker...kan ook korter zijn hoor.
Mara, personeel van: Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6897
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: poes overzetten op mijn naam

Bericht door Dinky »

Wanneer het zou gaan om een gevonden kat is het inderdaad 1 jaar.

Als je zeker weet dat de chip goed geregistreerd staat zou ik contact opnemen met ndg om jouw situatie voor te leggen en te vragen wat te doen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
OMH
Jaguar
Jaguar
Berichten: 681
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: poes overzetten op mijn naam

Bericht door OMH »

Is het gelukt op de kat op je naam te krijgen? Ik ben erg benieuwd!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Plaats reactie