Mijn katten “terroriseren” mij

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Simbaennalax
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2023 00:49

Re: Mijn katten “terroriseren” mij

Bericht door Simbaennalax »

cerna schreef: 04 mar 2024 10:59 Daar heb je je verklaring.
Onze eerste Britje, Amber, was blauw (zie avatar) en twee jaar later kwam Noa, een black-silver tabby blotched. Ik vertelde dit aan de fokker van Amber en haar eerste reactie was 'oei, als dat maar goed gaat'. Ik vond het een vreemde reactie want waarom zou het niet goed gaan? Noa kwam en Amber vond Noa leuk. Maar Noa was nog klein en onder de indruk van Ambers postuur
Afbeelding

Dat veranderde toen Noa ook volwassen werd en steeds dominanter werd. Ze was nog steeds tengerder dan Amber (effen kleuren zijn forser dan de tabby's of de shades), maar joeg Amber door het hele huis. Dat was niet leuk meer en daarom kwam er een nieuw vriendinnetje voor Amber, Milka een chocolate poes, en verlegde Noa haar aandacht naar Cerná, een HTK-kat met ongeveer hetzelfde temperament.
Amber en Milka kregen toen wat meer rust want Milka was echt bang voor Noa.
De fokker bleek helaas gelijk te hebben gehad. :cry:

Je hebt verder niets aan dit verhaal :eshifty: , maar ik heb het opgeschreven voor wat herkenbaarheid.
Bij jou is dan ook nog het 'probleem' dat de tabby ouder is en een kater die zich sowieso, onafhankelijk van de kleur, wil laten gelden.
Ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe je dit moet oplossen want het verschil in temperament zal blijven al worden de tabby's misschien wel wat rustiger naarmate ze ouder worden (ik weet dat niet want Noa kreeg op 3-jarige leeftijd nierfalen en werd hierdoor ook rustiger).
Nala herplaatsen en een tabby vriendje voor Simba is misschien wel de enig goede oplossing?

Soms zie ik op de facebookpagina van Neocat-Britten nog wel eens mooie tabby's voorbij komen en dan zou ik zo weer een nieuwe tabby willen want ik vind ze prachtig, maar we hebben nu twee effen en twee bonte Britjes en dat gaat goed samen dus helaas is dat geen optie.

Hallo, hartelijk dank voor de reactie. Nou ik wist dus echt niet dat een tabby kat zo verschillend was met een blauwe bkh. Ja het is voor mij lastig want ik heb wel met beide een hele speciale band en houd super veel van ze. Een van de twee weg doen is voor mij denk ik geen optie hoor… 🙈 mocht het echt de spuigaten uit lopen dan zal ik dit wel overwegen, maar ik hoop dat ik het gedrag wel een beetje kan controleren en dat er wellicht een oplossing is. Ook meerdere katten nemen is voor mij geen optie, ivm de ruimte.


Ik zat inderdaad zelf te denken dat het wellicht wel wat minder (rustiger) wordt naarmate hij ouder wordt. Dus dat hoop ik vooralsnog. Maar goed, erg fijn dat het probleem bij jou wel is opgelost…🙌🏼
Simbaennalax
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2023 00:49

Re: Mijn katten “terroriseren” mij

Bericht door Simbaennalax »

Wat jammer trouwens dat ik geen video’s op dit forum kan posten, dan hadden jullie een beeld bij het verhaal. Of kan dat wel? Weet iemand dat
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Mijn katten “terroriseren” mij

Bericht door cerna »

Heb je de video op You tube staan en op openbaar? Ik moet zelf ook weer even kijken.

Zo ja, ga dan naar volledige bewerker & voorbeeld (hier onder) en klik. Ga naar het filmpje op YouTube en klik op 'videolink', dan krijg je de video te zien op youtube en klik dan op de link bovenaan de pagina: kopiëren.
Ga terug naar dit bericht en klik op het televisieschermpje (rechter symbooltje): [media][/media]. Zet vervolgens de link van youtube tussen media-media.
Klik op voorbeeld (onder dit bericht) en dan kun je zien of het gelukt is. Zo ja, verstuur.

Succes!
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Mijn katten “terroriseren” mij

Bericht door cerna »

Simbaennalax schreef: 04 mar 2024 21:51 Maar goed, erg fijn dat het probleem bij jou wel is opgelost…🙌🏼
Nee, zeker niet fijn want ik had liever gehad dat het probleem was blijven bestaan en Noa niet ziek geworden was. Dan had ik een andere oplossing moeten zoeken, maar dan was Noa misschien wel oud geworden en nu heb ik haar moeten laten inslapen op 7,8 jarige leeftijd :cry:
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Simbaennalax
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2023 00:49

Re: Mijn katten “terroriseren” mij

Bericht door Simbaennalax »

cerna schreef: 04 mar 2024 22:27 Nee, zeker niet fijn want ik had liever gehad dat het probleem was blijven bestaan en Noa niet ziek geworden was. Dan had ik een andere oplossing moeten zoeken, maar dan was Noa misschien wel oud geworden en nu heb ik haar moeten laten inslapen op 7,8 jarige leeftijd :cry:
Ah sorry, ik heb het helemaal verkeerd opgevat en ik wist ook niet dat je haar in had moeten slapen…. Omdat je zei toen je een kat erbij nam dat de rust wel was terug gekeerd, daar doelde ik meer op met fijn dat het bij jou goed is gekomen…

Een kat in laten slapen is nooit leuk, zeker niet op die leeftijd… sterkte nog ermee❤️
Simbaennalax
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2023 00:49

Re: Mijn katten “terroriseren” mij

Bericht door Simbaennalax »

cerna schreef: 04 mar 2024 22:23 Heb je de video op You tube staan en op openbaar? Ik moet zelf ook weer even kijken.

Zo ja, ga dan naar volledige bewerker & voorbeeld (hier onder) en klik. Ga naar het filmpje op YouTube en klik op 'videolink', dan krijg je de video te zien op youtube en klik dan op de link bovenaan de pagina: kopiëren.
Ga terug naar dit bericht en klik op het televisieschermpje (rechter symbooltje): [media][/media]. Zet vervolgens de link van youtube tussen media-media.
Klik op voorbeeld (onder dit bericht) en dan kun je zien of het gelukt is. Zo ja, verstuur.

Succes!
Vriendelijk bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik ga eerst even een video opnemen, daarna zal ik jouw stappen volgen… to be continued…
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Mijn katten “terroriseren” mij

Bericht door cerna »

Nee, ik had inderdaad niet geschreven dat ik Noa in had moeten laten slapen (wel 4,5 jaar later dan het advies van de dierenarts) dus dat was mijn fout.

Ik ben benieuwd naar een filmpje
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Plaats reactie