babymuizen

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

babymuizen

Bericht door wanderlust »

ik wil graag binnenkort beginnen met af en toe beide katten te voeden prooidieren/barf. Nu wil ik klein (erg klein) beginnen en beginnen met baby muizen van Ongeveer 35-65 gram per stuk. ze krijgen voornamelijk momenteel brokvoer met afwisseling van natvoer.

misschien een hele stomme vraag maar als je een geheel prooidier geeft, hoe zit het dan met de binnenkant van het prooidier? ik heb namelijk niet zo erg de behoefte dat ik een ingewand hier vind en een hart daar door de gehele woonkamer heen. hebben mensen ervaring met gehele prooidieren geven en zo ja wat zijn tips tricks hierin?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: babymuizen

Bericht door Rik »

Ingewanden zou je niet terug mogen vinden want die moeten gewoon geheel opgegeten worden.

Yuna moest niets van babymuisjes hebben. Bono wist er ook niet zo goed wat hij ermee moest doen. Terwijl ze hier vol op rauw vlees staan (brokken krijgen ze niet). Maar misschien is het een kwestie van leren.

Eendagskuikens zijn ze hier wel helemaal dol op. Die gaan ook gewoon helemaal op. Ook krijgen ze wel eens kippennekjes. Goed voor het knaagwerk.. In het begin zou je die plat kunnen slaan om wat makkelijker te kauwen te maken.

Maar je kunt de babymuisjes natuurlijk gewoon eens proberen. Je bent er toch bij dus dan kun je zien of ze enthousiast zijn en het beestje helemaal op gaat. Muisjes zijn over het algemeen wel een stuk duurder dan andere prooidieren (zoals eendagskuikens, kippennekjes, sardientjes, sprotjes etc.).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: babymuizen

Bericht door cerna »

Oh bah Rik, alleen al het idee dat jij daar als een halve slager kippennekjes aan het plat slaan bent. Vind je dat niet akelig?
En dan babymuisjes. Ik vind het zo zielig.
En ja, ik weet dat het de natuur is, maar in de natuur hoef ik dat ook niet te zien (en zal ik altijd een muis/vogeltje redden wanneer ik de kans krijg).
Mijn katten zijn gelukkig heel tevreden met het eten wat ze krijgen. En ja, ik weet dat dat hypocriet is want daar zit ook dood dier in, maar dat is tenminste niet herkenbaar.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Plaats reactie