Neusje gestoten

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Snoeshaan
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2024 17:01

Neusje gestoten

Bericht door Snoeshaan »

Hoi allemaal, ik heb een 6 jaar oude kat een half jaar geleden in huis gehaald.
Ik heb haar aan de rand van de snelweg met een gebroken pootje gevonden.
De dieren arts constateerde tevens een longontsteking en na de operatie van haar pootje en een antibiotica kuur was ze opgeknapt.
Natuurlijk had ze stress en was ze bang.
Met veel liefde geduld en aandacht is het allemaal goed gekomen,eten,stoelgang, lekker in zonnetje liggen en ze vond het leuk om met mij te spelen met een stuiterballetje.
Nu is dat gisteren mis gegaan en is het balletje nogal hard tegen haar neusje aangekomen en nu wil ze niet meer spelen en ligt ze weer onder tafel en heeft obstipatie.
Ik vind het zo erg en heb het gevoel dat alles teniet is gedaan en we weer van voren af aan kunnen beginnen, maar misschien vertrouwd ze me nu nooit meer
Ik vind het zo erg
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Neusje gestoten

Bericht door Asse-Poes »

Oh sorry, ik heb dit topic gemist.
Wat lief dat je deze aangereden poes een liefdevol thuis hebt gegeven!

Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder, dus vraag ik eerst maar even hoe het nu met de poes gaat?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Neusje gestoten

Bericht door nellebel »

heb het ook wel eens meegemaakt. stuiterballetje zijn ze hier ook dol op, maar is best hard. guusje heeft hem ook wel eens tegen haar koppie gekregen omdat ze er nogal wild achteraan rent. dan vind ze het ook niet meer leuk en schrikt ze en is ze weg. ik denk niet dat je terug bij af bent. dit trekt wel weer bij. ze wordt hooguit even bang van het balletje maar het zat niet aan jou vast (vreemd omschreven maar het is wel zo) dus ze zal het niet aan jou associëren. en uiteindelijk is het balletje ook weer veel te interessant om te negeren
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Annalinssen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2024 21:08

Re: Neusje gestoten

Bericht door Annalinssen »

Wat lief dat je je zo over haar ontfermd hebt! Ik denk niet dat het een stapje terug is. Het vertrouwen wat je al hebt gewonnen is heel veel waard. Mss dat ze even bang is voor het balletje in het ergste geval, maar dat zal zich snel herstellen. Wat de darmen betreft; onze kat hummer heeft ook altijd veel last gehad van de darmen. De dierenarts heeft hem zelfs 1 keer leeg moeten halen met zijn vingers. Hij eet nu altijd speciale brokken van Royal canin (gastrointestinal fibre response) en daar gaat hij nu al jaren goed op! Dus misschien is dat nog een tip. Heel veel sterkte in ieder geval! Hopelijk gaat het inmiddels wat beter!

Liefs Anke
Neo (koekie) en Hummer
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Neusje gestoten

Bericht door Anne »

Psyllium vezels helpen ook bij obstipatie
Hopelijk is alles ondertussen weer okee
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie