Nieuwe kitten en verbouwing

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Ilszy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2024 23:05

Nieuwe kitten en verbouwing

Bericht door Ilszy »

Hi allemaal,

Na het overlijden van onze lieve poes overwegen wij om een nieuwe kitten aan te schaffen. Alleen is het zo dat wij over een half jaar gaan beginnen met een verbouwing aan ons huis. De meningen van vrienden en familie lopen uiteen dus ik ben benieuwd naar hoe jullie erover denken.

Mening 1: Je kan beter nu een kitten aanschaffen want je moet er toch niet aan denken dat je net nieuwe gordijnen hebt hangen en je kitten deze kapot maakt, of net een nieuwe bank hebt waar de halen in staan. Daarbij is een verbouwing met een kitten prima te doen als je maar een aparte kamer hebt met eetbakje, krabpaal, kattenbak enz.

Mening 2: Je kan beter wachten tot na de verbouwing. Je moet er toch niet aan denken dat je kitten onder het puin terechtkomt en daarbij kan een verbouwing heel stressvol zijn voor een kitten.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Nieuwe kitten en verbouwing

Bericht door Asse-Poes »

Beide stellingen kloppen.

Mijn katten worden niet warm of koud van een verbouwing, maar er zijn er genoeg die compleet in de stress raken.
Ik heb nog nooit een kitten in mijn gordijnen gezien, maar ook daar geldt: genoeg kittens die dat wél doen.

Misschien is het een idee om te wachten tot na de verbouwing en de eerste periode de oude gordijnen te laten hangen?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
OMH
Poema
Poema
Berichten: 276
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Nieuwe kitten en verbouwing

Bericht door OMH »

Los van de gordijnen: ik zou wachten tot na de verbouwing. Wij hebben net een heleboel aan ons huis laten doen in het kader van milieu en groen, en we hebben onze N & T tijdens de herriemomenten of tijdens de momenten die gewoon te eng waren (het zijn binnenkatten en er werden ramen vervangen) in de kattenkamer boven "opgesloten". Ze zijn daar graag, maar niet als het moet. Ze hebben er alles wat ze nodig hebben maar ze begrepen er niets van; Noek heeft zelfs geprobeerd zich eruit te graven, met kapotte vloerbedekking bij de deur tot gevolg.
Alsjeblieft, wacht nog even tot na die verbouwing. Die geeft al voldoende stress: er zijn vreemden in of rond de woning, het levert herrie op en zo kan ik nog wel even doorgaan.

En trouwens: in de gordijnen hangen doen ze misschien toch wel, zie bijgevoegde foto, en dan zijn onze katten intussen bijna drie jaar oud. Als je je zorgen maakt over gordijnen misschien een alternatief bedenken?
Die gordijnen zouden de minste van mijn problemen zijn.
Succes ermee!

Edit: onze Noek en Tika zijn allebei - vooral Noek- nogal van de leg geweest nadat alles klaar was. Ik denk altijd maar: een kat is ook maar een mens... :-P

Afbeelding
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuwe kitten en verbouwing

Bericht door Anne »

Het is lastig om re voorspellen hoe de nieuwe kitten gaat reageren op een verbouwing
Dus dat blijft denk ik moeilijk om daarin een keuze te maken

Lees onderstaand artikel door, twee kittens zijn leuker als een :-P

https://poezensnuitjes.com/waarom-kittens-altijd-samen/
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie