Gekatnapt

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
MoosFlex
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2023 23:06

Gekatnapt

Bericht door MoosFlex »

Goedendag,
Ik ben nieuw op het forum maar heb gelijk een vraag.
Mijn kat (8jaar) heeft, sinds er 2 kittens bij zijn gekomen 2 jaar geleden, bij de buren verderop een voerplek en slaapplek in hun tuin gevonden. Uiteraard tot mijn grote verdriet.
In het begin kwam hij nog altijd thuis maar dit werd steeds minder. Vaak haalde ik hem dan wel weer op en dan was hij weer een nachtje thuis. Maar de volgende dag staat hij dan te mauwen voor de deur dat hij naar buiten wil.
Nu stond hij vanavond na 2 mnd weg te zijn geweest ofzo weer voor de deur.
Mijn vraag aan u is, is er toch misschien een manier om hem binnen te houden. Met zo min mogelijk stress Hij vindt de andere kat nog steeds niet leuk. Of is het beter om deze vrije, eigenwijze lieverd zijn gang te laten gaan? En is binnen houden geen optie?

Alvast bedankt voor uw reactie.
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Gekatnapt

Bericht door Miloe »

Een van mijn vorige katten dulde de komst van een kitten ook niet. Is toen weggelopen en na vele zoekacties nooit teruggevonden. Kan uiteraard goed kunnen dat ze een ongeluk had gekregen of een nieuw thuisje had gevonden. Ze zou nu rond de 15 jaar zijn geweest.

Komt vaker voor dat oudere katten het niet leuk vinden als ineens al het aandacht naar de nieuwe kittens gaat. Ik heb verder geen nuttige tips voor u. Soms lopen dingen nou eenmaal zo. :(
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Gekatnapt

Bericht door Asse-Poes »

Was de nu 8 jarige kat (naam?) altijd alleen bij jou, vòòrdat de 2 kittens kwamen?

Hoe is de relatie tussen hem en de kittens als ze met z'n drieën in huis zijn?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
OMH
Poema
Poema
Berichten: 276
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Gekatnapt

Bericht door OMH »

O jakkie, dat zijn vervelende situaties. Is het nog mogelijk om opnieuw een introductie te doen? Apart houden, laten ruiken aan elkaars speeltjes/mandjes/etc,, door glas naar elkaar laten kijken? En daar zeker de tijd voor nemen?

De kat binnenhouden zal een dingetje worden neem ik aan, maar ik denk ook: de aanhouder wint! Met veel aandacht, spelen, iets extra lekkers etc. zal hij het binnen ook wel fijn gaan vinden misschien. Ik weet het niet, maar ik zou het zeker proberen.

Succes ermee!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
OMH
Poema
Poema
Berichten: 276
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Gekatnapt

Bericht door OMH »

Het zou best leuk zijn als je even reageert. We hopen allemaal het beste en we zijn dan ook allemaal benieuwd naar hoe het nu gaat. Dit is geen verwijt en hopelijk vat je het niet zo op; we zijn gewoon benieuwd!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Gekatnapt

Bericht door Asse-Poes »

Hahaha daar kunnen we dan lang op wachten.
TS is 20 november lid geworden en was 30 november voor het laats ingelogd.
Dus....
(Ik zag het ook zonet pas!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie