Tip voor medicijnen geven

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Juna
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2023 16:05

Tip voor medicijnen geven

Bericht door Juna »

Hoihoi
Ik boor tegenwoordig gaatjes in de favoriete Snoepjes van m'n kat om er een pilletje in te stoppen. Of eigenlijk een kwart pil per snoepje want de favoriete snoepjes zijn erg klein en een hele pil past niet.
En dan drie snoepjes per dag.
Het werkt prima!

Hij heeft iedere dag medicijnen nodig en daardoor kunnen we nooit weg. Maar zo kan de buurvrouw het ook geven.
En natuurlijk veel fijner om snoepjes te eten dan om pilletje in je bekje geduwd te krijgen.
Het is wel wat werk, maar ik doe liever zulk werk dan een pillenworsteling.

Ik gebruik een dremel met een mini boortje. En als het kwart pilletje erin zit maak ik het gaatje dicht met het gruis.
Ik maak voor 10 dagen steeds, dat geeft makkelijk. Hij vind het prima.

Misschien hebben anderen er ook wat aan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Tip voor medicijnen geven

Bericht door Miloe »

Wauw, slim bedacht. Ik kreeg altijd een soort kneedbare pasta van de dierenarts om daarin het pilletje tot een balletje te vormen. Moesten alsnog in het bekje stoppen, maar dat had andere oorzaken. Thanx voor de tip!
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Juna
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2023 16:05

Re: Tip voor medicijnen geven

Bericht door Juna »

Hoihoi!
Ja die heb ik ook, maar hij vind ze maar matig lekker en wil ze soms niet. Mij lukt het nog wel, maar andere mensen niet zo makkelijk.
Maar als die kneedsnoepjes wel werken is dat natuurlijk ook geweldig, nog makkelijker ^_^
Verschilt per kat een beetje denken ik.
OMH
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Tip voor medicijnen geven

Bericht door OMH »

Wat een ontzettend goed idee! Dat idee ga ik hier ook gebruiken, want we hebben zo'n dremel ook. Alleen vullen met iets anders dan natvoer gaat hier niet werken, wij hebben katten die bijna niets lusten. Toch enorm leuk en indien nodig vullen met nog kleinere stukjes pil. Dank!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Plaats reactie