Poes likt zich kaal - ervaring met onderzoek naar voedselallergie?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
saskya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 mei 2018 17:07

Re: Poes likt zich kaal - ervaring met onderzoek naar voedselallergie?

Bericht door saskya »

Synemios schreef: 09 feb 2024 16:32 achterpoten en buik lijkt meer op iets uit de omgeving ( stof) of iets van schoonmaakmiddel, wasmiddel etc waar een allergie voor is.
Maar poot en buik likken kan ook wijzen op pijn of stress.

Wat Lieselotje al zegt vaak zie je als het om voedselallergie gaat vooral plekken bij de oren en boven de ogen ( soms ook kin) alleen zijn er altijd uitzonderingen.
Ja dat begreep ik ook. Maar ik heb alle plekken waar ze komt schoongemaakt, gewassen en gestoomd. Kattenbakvulling veranderd naar iets zonder parfum. En het hypoallergeen voer van Trovet hielp. Alleen jammer dat ze het niet meer wil eten evenals de andere merken die natvoer hebben. Ik denk dat ik de Bach bloesem eens ga uitproberen.

Saskia
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Poes likt zich kaal - ervaring met onderzoek naar voedselallergie?

Bericht door Lieselotje »

saskya schreef: Ja dat begreep ik ook. Maar ik heb alle plekken waar ze komt schoongemaakt, gewassen en gestoomd. Kattenbakvulling veranderd naar iets zonder parfum. En het hypoallergeen voer van Trovet hielp. Alleen jammer dat ze het niet meer wil eten evenals de andere merken die natvoer hebben. Ik denk dat ik de Bach bloesem eens ga uitproberen.

Saskia
Heb je al aan de voerbakjes gedacht? Ik heb aardewerk bakjes voor eten en water


Verstuurd vanaf mijn LM-G710 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Poes likt zich kaal - ervaring met onderzoek naar voedselallergie?

Bericht door Synemios »

Saskya, ik reageerde eigenlijk op kath666

Maar even over het algemeen, als mensen er niet uitkomen met de dierenarts, er zijn ook nog dermatologen en die weten veel meer.
Er is ook een groep katten waarbij meerdere allergieën spelen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie