Schokjes/spiertrekkingen

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
loes123
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2024 19:01

Re: Schokjes/spiertrekkingen

Bericht door loes123 »

Hi allemaal,

Mijn britse korthaar van 7 maanden heeft dit ook.. Sinds die dit doet eet hij zijn natvoer ook niet meer volledig op.. Ik kijk het nog even aan en anders gaan we naar de dierenarts. Ik hou de pagina in de gaten en zodra ik ook meer zou weten plaats ik het hier..
Cemaine
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2023 11:08

Re: Schokjes/spiertrekkingen

Bericht door Cemaine »

Update Tommy ( zie vorige reacties )

Ondertussen bij orthopeed geweest en gestart met combinatie van metacam oraal en solensia injectie .
Morgen gaan we voor de 2 prik en daarna is uit te sluiten of de rillingen en verhoogde ademhaling door de heupdysplasie komen of dat er toch een andere oorzaak is.
Tot nog toe zien we geen verschil met de pijnstillers na 1 maand. ( na 2 maanden kan het beoordeeld worden , dan werkt het goed )

Voor nu blijft het een negatief narcose advies , en alle vervolg onderzoeken die er zijn moeten onder narcose. Hoop echt dat het niet nodig is om dat risico te nemen, maar een kitten die geen kitten kan zijn is ook niet eerlijk 😮‍💨
Verde update volgt

Afbeelding
Dylan023
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2024 16:09

Re: Schokjes/spiertrekkingen

Bericht door Dylan023 »

Hallo allemaal,

Mijn kat van 11 maanden oud heeft dit ook..
Tot nu toe 1 keer naar de da geweest, die vermoedde of een lichte vorm van epilepsie, of het zogenoemde Feline Hyperesthesie Syndroom.
Over bovengenoemde was het in lichte vorm, dus zolang ik niet het idee heeft dat mijn kat pijn heeft, hoef ik me geen zorgen te maken volgens haar. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb niet het idee dat mijn kat pijn heeft, maar ik zie dan ook we dat het niet comfortabel is voor hem to say the least...

Als ik in verschillende termen op het internet zoek, krijg ik toch ook het idee dat het een vorm van lichte epilepsie kan zijn. Althans, dat komt het meest dicht in de buurt bij de symptomen die ik bij mijn kat zie (trillingen/spieren samentrekken, pootjes en schouders). Mijn kat doet alles nog, van regelmatig eten en drinken, tot druk spelen, zoomies, en super aanhankelijk zijn.

Ik weet (nog) niet hoe ik filmpjes moet plaatsen, maar mijn kat zijn trillingen zijn identiek aan de zwart/witte kat van het originele bericht. Ben dan ook wel enigzins opgelucht dat ik in ieder geval weet dat mijn kat (helaas) niet de enige is die hier last van heeft..
Iedereen sterkte en succes, laten we hopen dat het "onschuldig" zal blijven bij onze beestjes..
RuthvanDijk22
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2024 21:20

Re: Schokjes/spiertrekkingen

Bericht door RuthvanDijk22 »

Onze kat van 9 maanden heeft dit ook!

Ongeveer 3 maanden nu. We zijn al met hem naar de dierenarts geweest maar zoals bij veel van jullie kan deze niets vinden..

Soms is het een paar dagen een stuk minder, of minder heftig en daarna is het ineens weer heel heftig🥺
Ik voel me er zo machteloos door, merk wel aan hem dat hij zich er niet fijn bij voelt.

Iemand ideeën nog? Komende maand wordt hij gecastreerd, we hopen stiekem heel erg dat dat helpt!
Plaats reactie