Voorhoofdsholteontsteking

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Eefchr
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2024 12:42

Voorhoofdsholteontsteking

Bericht door Eefchr »

Hoi! Ik heb een poes (Jim) van bijna 2 jaar oud. Jim niest sinds een tijdje erg veel en sinds kort ook met snot. Begin van dit jaar heb ik de dierenarts gebeld om dit probleem voor te leggen en die gaf aan het nog even (1 week) aan te kijken omdat het ook een verkoudheidsvirusje kan zijn. Gelukkig is ze verder echt niet ziek, want ze eet, drinkt, speelt, etc, dus niesziekte zal het waarschijnlijk niet zijn. Helaas werd het alleen maar erger en ben ik met Jim op controle geweest. De DA had alles nagekeken (temperatuur, hartje, longen, klieren, etc), maar dit was allemaal oké. Ze concludeerde dat Jim een voorhoofdsholteontsteking heeft. Jim heeft toen een injectie metacam gekregen en heeft daarna nog een 5 daagse kuur metacam gevolgd, vandaag was daar de laatste dag aan. Ik merk nog niet echt verschil in het niezen, maar de DA gaf ook aan dat het wel 2/3 weken kan duren. Jim heeft sinds maandag wel 2 keer overgegeven (volledige brokjes), maar dit komt denk ik door de metacam want mijn andere poes heeft hier ook snel last van. Jim kan erg schrokken en geeft daardoor sowieso regelmatig over, zeker als haar maag al wat gevoeliger is door de metacam.

Nu is mijn vraag: zijn er hier mensen die ervaring hebben met voorhoofdsholteontsteking bij katten? Ik had er namelijk echt nog nooit van gehoord dat katten dit ook konden krijgen. Hoe lang duurde het herstel bij jou en zijn er misschien dingen die ik kan doen om het herstel te versnellen?

Namens Jim en mij: alvast bedankt! :grin:
Plaats reactie