Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Femke501
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2024 15:56

Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door Femke501 »

Vorig jaar september heeft mijn kat 3 kittens gekregen. Ik vond ze meteen alle drie leuk en wilde ze graag houden. Echt de drie musketiers.ze zijn zo leuk samen. Toen ik na een paar weken beetje had berekend wat het zou gaan kosten dacht ik. Ik doe er toch maar 1 tje weg. Ook om de moeder poes te ontlasten dacht ik. Nu heb ik dus 1 kitten weggedaan en heb vreselijk veel spijt. Het is ondertussen al een maand geleden dat ik haar heb weggedaan maar voel elke dag nog verdriet. Ik dacht dat het wel over zou gaan maar blijf haar ontzettend missen. Hebben jullie tips of advies wat toch te doen?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door Asse-Poes »

Tja, je kan natuurlijk contact met het nieuwe baasje van dat kitten opnemen en het uitleggen.
Maar waarschijnlijk is het baasje(s) al helemaal gewend aan het kleintje en willen ze hem niet meer kwijt 😞

Aan de andere kant: 4 huisdieren kan inderdaad een enorme kostenpost betekenen. Zolang ze nog jong zijn en gezond, valt het mee. Maar wat als er 1 ernstig ziek wordt?
Bovendien hebben 3 katten dezelfde leeftijd en kunnen dus alle 3 tegelijk ouderdomskwaaltjes gaan krijgen. En dan hakt het behoorlijk in je budget.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Femke501
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2024 15:56

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door Femke501 »

Beste assepoes. Dank je voor je bericht. Ik heb na 5 dagen contact opgenomen met het nieuwe baasje. Maar tevergeefs. Ze wilde haar houden. Toch als ik in zo’n situatie zat zou ik het wel terug geven. Maar ja de pijn die blijft.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door castratenkoor »

Na een maand heeft het nieuwe baasje er een band mee. Logisch zo'n huisgenootje niet te willen afstaan omdat de fokker spijt heeft. Wees blij dat de eigenaar er gelukkig mee is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door Asse-Poes »

Als ik heel eerlijk ben, na 5 dagen zou ik mijn katje ook niet meer afstaan. (Ik weet wel zeker dat ik dat na 1 dag al niet meer zou doen)
Geen leuke reactie voor jou, maar wel de realiteit 😢
En wat Dinie (Castratenkoor) ook al zegt: bedenk dat het nieuwe baasje en het katje gelukkig zijn. Dat verzacht hopelijk jouw pijn.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Femke501
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2024 15:56

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door Femke501 »

Ik ben geen katten fokker hoor
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door castratenkoor »

En wat voor verschil maakt dat voor deze kwestie?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door cerna »

Geen enkele.

Fokkers hebben mij wel eens gevraagd waarom ik niet met Noa ging fokken want "zo'n prachtige kat". Maar dit is nu juist de reden waarom ik dat nooit gedaan heb want ik zou de kittens na 3 maanden echt niet meer kunnen afstaan.
En ik snap de nieuwe blikopeners van het kitten volkomen want natuurlijk staan zij het kitten niet meer af na 4 weken.

Ik hoop dat je mamapoes inmiddels hebt laten steriliseren en dat dat ook bij de kittens zal gebeuren zodra ze 6/7 maanden zijn? Inteelt ligt namelijk op de loer.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door Rik »

Ik hoop dat je mamapoes inmiddels hebt laten steriliseren en dat dat ook bij de kittens zal gebeuren zodra ze 6/7 maanden zijn? Inteelt ligt namelijk op de loer.
En tevens is het niet castreren uitermate ongezond voor een kat. ELKE krolsheid (ook de eerste) geeft een verhoogde kans dat ze op latere leeftijd ontstekingen en kanker krijgen in de baarmoeder en aan de melkklieren. O zo schattig een nestje maar inmiddels haal je mogelijk zoveel jaar van het leven van moeders af.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door Miloe »

t'is me wat....
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
OMH
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door OMH »

Zonder je op de vingers te willen tikken, want wie ben ík en je zult het maar zo voelen: ik ben een beetje verbaasd over het hele gebeuren. Je vraagt advies, maar dat is bijna niet te geven. Een kitten is al elders geplaatst, dat kun je niet meer terugdraaien toch? De mensen die het kitten hebben meegenomen/gekocht hebben dat niet voor niets gedaan. Terugvragen zit wat mij betreft bijna op het randje...
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door Rik »

Misschien tips over hoe om te gaan met het verdriet.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
OMH
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door OMH »

Rik schreef: 20 jan 2024 14:37 Misschien tips over hoe om te gaan met het verdriet.
Oké, ja daar heb je gelijk in. Zo had ik het niet gelezen. Sorry!
En op die vraag heb ik geen antwoord. Wij hebben ooit Kaya laten herplaatsen en dat voelen we nog steeds. Ik wil niemand ontmoedigen hoor - maar het valt nooit mee. Tijd, geef het tijd, dat is het enige dat ik uit eigen ervaring weet. En het idee dat het kitten het goed heeft anders dan bij jou zal t.z.t. ook helpen, hoop ik.
Sterkte.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door Synemios »

Zouden ze bereid zijn jou regelmatig een update te sturen?
En zou dat jou kunnen helpen? want als dat het alleen maar erger maakt dan heeft dat weinig zin.

Ik weet dat wij dat wel gedaan hebben met Mickey, en dat heeft wel geholpen bij degene van wie we toen de kat vandaan hadden.
Nu was Mickey al bijna een jaar toen we hem kregen en na 2 maanden wilden ze hem toen terug.
Dat vond ik niet eerlijk naar Mickey toe en ook niet naar de groep katten die wij zelf toen hadden.
Hij was al helemaal vriendjes met Oscar enzo.
Daarbij kon ik dat zelf ook niet, maar heb toen wel aangeboden ze foto's te sturen en ze op de hoogte te houden en dat hielp hen wel.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Spijt van kitten plaatsen. Graag advies

Bericht door castratenkoor »

Femke501 schreef: 19 jan 2024 10:46 Beste assepoes. Dank je voor je bericht. Ik heb na 5 dagen contact opgenomen met het nieuwe baasje. Maar tevergeefs. Ze wilde haar houden. Toch als ik in zo’n situatie zat zou ik het wel terug geven. Maar ja de pijn die blijft.
""Toch als ik in zo’n situatie zat zou ik het wel terug geven."""

Vooral die zin, het duidelijk niet eens begrijpen dat de eigenaar het katje niet wil afstaan, vind ik onbegrijpelijk. Het woordje "'terug geven"" geeft ten onrechte aan het dier nog te zien als eigendom.
En daar is uiteraard geen sprake van.

Je hebt het afgestaan en er wordt van gehouden. Spijt is jouw probleem, niet het probleem van de eigenaar.
Dus ook mijn advies zou zijn, bedenk of het wel of niet helpt als de eigenaar foto's en updates stuurt.
Als je denkt dat dat helpt, vraag het dan vriendelijk aan de eigenaar.
Ik hoop dat het gesprek wat je had over het katje terug willen, dat dat op vriendelijke toon is geweest.

Laat het los en geniet van je huisgenootjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie