Beide katten eten geen brokjes meer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
poelies
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2023 07:20

Beide katten eten geen brokjes meer

Bericht door poelies »

Beste forumleden,

Sinds een aantal dagen weigeren onze beide katten hun standaard brokjes te eten.

Ze krijgen nu al bijna 4 jaar dezelfde brokjes (Hill's kip), maar weigeren ze nu te eten. Het vreemde is dat dit is ontstaan nadat we een nieuwe zak hebben geopend. We twijfelen dus of het wellicht aan de brokjes kan liggen door misschien een productiefout. We hebben nu een nieuwe zak besteld met de smaak tonijnen, maar deze is nog niet geleverd. In de tussentijd hebben we ze ook brokjes uit de supermarkt gegeven en deze eten ze wel, al is het niet zoveel als normaal.

Natvoer eet de ene kat wel, maar de andere niet (heeft hij nooit van gehouden). Verder vertonen ze geen ziek gedrag en gaan ze ook naar buiten. Heeft iemand hier ervaring mee? Normaliter waren beide bakjes altijd aan het einde van de dag helemaal leeg, maar nu wordt er dus amper uit gegeten.

Naar de dierenarts gaat het hem helaas niet worden aangezien ze hier te gestresst en in paniek van raken. Mocht een dierenarts toch nodig zijn dan zal deze aan huis moeten komen (hetgeen wel mogelijk is gelukkig).

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Beide katten eten geen brokjes meer

Bericht door cerna »

Och ja, Hills. :-(
Hele slechte ervaringen met dit merk dat voortdurend de smaak 'verbeterd' waardoor katten stoppen met eten. Ik ken het van CD en van KD-brokjes.

Maar wanneer jouw katten niet persé dieetbrokjes moeten, zou ik ze een ander merk aanbieden.
Mijn 4 katten krijgen Royal Canin (Exigent, Sensible, Brits Korthaar en Ageing) en die brokjes vinden ze altijd lekker. En dat al jaaaaren.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
poelies
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2023 07:20

Re: Beide katten eten geen brokjes meer

Bericht door poelies »

Dankjewel voor je reactie cerna. Ik heb de vraag uitstaan bij de winkel of er wellicht iets veranderd is. Ik hoor inderdaad dat ze weleens vaker de formule aanpassen. Hopelijk eten ze de tonijnsmaak wel. Zo niet, dan ga ik Royal Canin eens proberen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Beide katten eten geen brokjes meer

Bericht door nellebel »

oeps, ik geef nu ook hills, op advies van de winkel omdat ze RC eruit gegooid hebben omdat die veel te duur zijn geworden. ze geven gelukkig wel eet garantie, dus zodra de kat het niet meer eet mag ik het gratis terug brengen en een ander merk proberen. bij ons zijn dus 2 dierenwinkels die RC eruit gegooid hebben wegens de kosten. prins ga ik proberne af te bouwen, vinden ze niet echt lekker (resist and calm). kijken of dit lukt. dan alleen nog hills oral
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
poelies
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2023 07:20

Re: Beide katten eten geen brokjes meer

Bericht door poelies »

Ik ben er in ieder geval gerust op om te zien dat ze de brokjes uit de supermarkt wel eten, dus ik weet zeker dat het aan de brokjes ligt en dat ze niet ziek zijn. Gelukkig het geld terug ontvangen van de Hill's brokjes. Nu afwachten of ze de tonijn smaak gaan eten. :grin:
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Beide katten eten geen brokjes meer

Bericht door cerna »

nellebel schreef: 19 dec 2023 12:49 oeps, ik geef nu ook hills, op advies van de winkel omdat ze RC eruit gegooid hebben omdat die veel te duur zijn geworden.
Zooplus? Pets Place? Bij beide online te bestellen en ook kleine (400 gram) zakjes. Ik zweer bij kleine zakjes (wel erg duur in verhouding tot grotere zakken, maar ik heb liever dat ze alles opeten dan dat ik met een halve zak blijf zitten)

https://www.zooplus.nl/search/results?q ... anin%20kat

https://www.petsplace.nl/#sqr:(q[Royal% ... 4301[Kat])
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Beide katten eten geen brokjes meer

Bericht door Asse-Poes »

Katten merken zo'n wijziging in de samenstelling meestal meteen. Slimme katten weigeren die brokjes dan, minder slimme katten gaan braken of krijgen diarree.

Veel merken, ook RC, wijzigen helaas regelmatig de samenstelling, maar Hills maakt het wel erg bont.
Kennelijk hoort dat tegenwoordig bij de graaiflatie. Slechtere kwaliteit en/of minder inhoud en toch de prijs verhogen.
Veel merken hebben zo een gat in de markt ontdekt 😢

Mijn katten krijgen 4 merken: Wellness Core Original (Pets Place), Acana Indoor Entree, Taste of the Wild Rocky Mountain, Nutrivet kip.
Allemaal rond de 10,00 euro per kilo.
Ik wissel deze 4 regelmatig zodat ik geen accuut probleem krijg als 1 van deze merken een wijziging in de samenstelling gaat toepassen.
Tot nu toe gaat dat goed... 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Beide katten eten geen brokjes meer

Bericht door castratenkoor »

Kan ook dat de zak niet goed afgesloten was. Er hoeft maar een piepklein gaatje in te zitten en het wordt muf.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
poelies
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2023 07:20

Re: Beide katten eten geen brokjes meer

Bericht door poelies »

Inmiddels de Hill's brokjes binnen met tonijnsmaak. Deze eten ze wel, dus zal toch echt aan de kipsmaak gelegen hebben. Wellicht dat ze de formule hebben aangepast.
Plaats reactie