Nieuw kitten uit asiel verstopt zich

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Lineke82
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2023 11:04

Nieuw kitten uit asiel verstopt zich

Bericht door Lineke82 »

Vorige vrijdag hebben we een katinnetje van 5 maand opgehaald uit het asiel. Ze is enkele weken geleden daar gedropt samen met 2 nestgenootjes, deze werden reeds eerder geadopteerd. Het is een lief ding die graag geaaid wordt maar wel erg schuw. We hebben haar in de bijkeuken gezet om te wennen, daar is ze meteen achter de wasmachine gekropen waar ze nu na een week nog steeds zit. Ze komt er alleen vanachter om te eten en de kattebak te gebruiken, uiteraard alleen als wij er niet niet zijn. Ik heb al geprobeerd haar te lokken met natvoer en speeltjes maar niets lijkt haar te interesseren.
Onze vorige kat was een zelfzekere kater die na 2 dagen al het hele huis rondging dus ik weet niet goed wat ik moet aanvangen met dit schuchtere beestje. Ze laat haar wel aaien en geniet daar duidelijk van (wel wat ongemakkelijk zo achter die wasmachine :smile: )
Iemand nog ideetjes?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuw kitten uit asiel verstopt zich

Bericht door nellebel »

veel in haar omgeving zijn. gewoon erbij gaan zitten, tegen haar praten. laat de deur nu ook maar open en laat haar van daaruit maar zelf op onderzoek uit gaan. mijn gijs was ook zo'n bangerd. veel in de buurt zijn (geen dwang) zoda tze kan wennen aan je aanwezigheid, je stem en je geur.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie