kat/kitten op kot

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
car1234
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2023 17:43

kat/kitten op kot

Bericht door car1234 »

Hey,

Ik ben een hele grote dierenvriend en ga volgend jaar op kot. Omdat ik niet zonder dieren kan leek het mij een goed idee om een kitten/kat te adopteren voor op kot. Ik ben van plan om op kot te gaan in een kamer van ± 25 m2 en om de kat in het weekend en vakanties mee naar huis te nemen. Of het een volwassen kat of kitten is maakt me niet uit. Bij een kat komt er wel bij dat deze niet gewend is om elk weekend op en af te gaan. Bij een kitten komt er dan weer bij dat ik er graag 2 zou willen nemen voor als ik naar de les ga en ze alleen zijn, alleen denk ik dat 25m2 mss te klein is voor 2 kittens. De kosten spelen geen rol, wat doe ik best?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: kat/kitten op kot

Bericht door Asse-Poes »

Als je geen voorkeur voor een leeftijd hebt, kan je het beste naar een asiel gaan. Daar zit waarschijnlijk precies het katje waar je meteen op slag verliefd op bent.
Het belangrijkste is dat er iets van een klik tussen jou en je nieuwe huisgenootje is.

Mijn katten gingen en gaan altijd met mij mee. Hoe jonger ze zijn, hoe makkelijker ze daaraan wennen. Maar ik heb ook volwassen katten gehad die niet gewend waren om te reizen en dat ging ook prima.
Hoe meer tijd en aandacht je aan je kat besteedt, hoe makkelijker ze worden.

25 m2 is niet veel, maar een kat went aan de beschikbare ruimte. Je kan de hoogte in werken door plankjes e.d. aan de muur de maken, dan kan de kat toch rennen, springen en klauteren.
Met mijn 1e eigen kat (hij kwam aanlopen en is gebleven) woonde ik in een klein vakantie huisje. Ging prima.


Afbeelding
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie