Scooby ineens dood bij thuiskomst?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Scooby ineens dood bij thuiskomst?

Bericht door Scooby Doo »

Ik ben een beetje ten einde raad en vooral erg verdrietig. ik heb mijn kat Scooby doo (Noorse boskat) woensdag 29 november 2023 om 18.45 dood aangetroffen toen ik om 17.20 en na een anderhalf uur weer thuis kwam lag hij daar op de grond in de woonkamer. ik had hem dus voor die tijd nog gezien en hij had nog wat gegeten en gedronken zoals altijd en was springlevend.

het raakt mij enorm en ik weet niet wat er gebeurd is met hem.dat blijft maar malen in mijn hoofd . toen ik thuiskwam was hij nog wel warm ,maar hij lag met vocht uit zijn bekje op de grond. het was helder vocht wat uit zijn bekje moet zijn gelopen. wat kan er mogelijk gebeurd zijn????

hij heeft de leeftijd bereikt van 17 jaar en 3 maanden. maar ik mis hem al zo erg nu. elke avond zat hij naast mij op de bank .we waren een hecht team ook omdat ik verder maar alleen ben was Scooby alles voor me.

de laatste tijd mauwde hij wel veel en hard maar alleen als ik hem eten gaf. hij had een super eetlust en dat heeft hij nook altijd gehad. . hij at best veel altijd. meer de laatste tijd wat meer dan gewoonlijk. maar hij viel ook niet af of kwam ook niet aan. gewicht bleef hetzelfde. van de zomer tot half oktober was hij altijd buiten .ook de hele nacht sliep hij buiten ook al regende het. en at hij niet veel met de warmte dus ik dacht die haalt de schade in want ineens begon hij veel te eten toen het kouder werd en wilde nog alleen maar binnen zijn en achter in de tuin om zijn behoefte te doen. . ik vind het zo erg. omdat hij zo van het leven genoot. hij heeft een kattenluik en kon altijd het huis in en uit wanneer hij maar wilde. kan het gewoon niet geloven dat hij er niet meer is. ik heb hem 9 jaar en 5 maanden gehad. . verschrikkelijk dit
Gebruikersavatar
Stofmuis
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2023 05:35
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: Scooby ineens dood bij thuiskomst?

Bericht door Stofmuis »

Ach wat verschrikkelijk dit 😿

Wat het geweest kan zijn, daar durf ik niet naar te gissen. Wat dat betreft heb ik helaas te weinig kennis om je verder te kunnen helpen.

Toch wilde ik even een berichtje plaatsen onder je hartverscheurende verhaal, om je een hart onder de riem te steken en je hopelijk een beetje steun te kunnen geven. Ontzettend veel sterkte met dit grote verlies ❤️
Dean (25-04-2010)

Mijn soulmate in kattenvorm ♡
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Scooby ineens dood bij thuiskomst?

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte met het onverwachte verlies van Scooby doo
Ik kan me voorstellen dat je nu niet weet wat je met jezelf aan moet, je moet jezelf opnieuw uitvinden zonder kat
( zo voelde ik me tenminste toen onze hond van 16 en een half overleed)

Mocht je echt percee willen weten wat de doodsoorzaak is dan kan de da een autopsie doen

Ik weet dat je je verdriet er nu niet minder van wordt; maar troost je met de gedachte dat Scooby doo een ziekte bespaard bleef en tot zijn dood geen klachten had
Veel senior katten worden ziek en sterven elke dag een beetje, hun baasjes vaak gek van zorgen en verpleging

Zo te lezen heeft Scooby bij jou een mooi fijn leven gehad, en kijkt hij er vast dankbaar voor terug
Voor jou is de stilte nu verpletterend, heel veel sterkte met het gemis

Hij heeft een mooie leeftijd behaald
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Scooby ineens dood bij thuiskomst?

Bericht door Scooby Doo »

Bedankt allemaal het valt inderdaad niet mee. ik heb de hele nacht bijna geen oog dicht gedaan en op de momenten dat ik even sliep droomde ik dat Scooby weer levend was. ik heb heb hem nu begraven in een box in de tuin en hoop dat ik het zo kan afsluiten. hij begon na een nacht al behoorlijk te ruiken dus langer wachten was geen optie, en telkens als ik hem zag liggen schoot ik weer helemaal vol. maar ik heb nu afscheid genomen . zijn etensbakje waar hij zijn levenlang uit heeft gegeten een bijzonder mooi bakje is ook mee gegaan met nog een paar dichte sheba kuipjes voer wat hij graag luste. hij kreeg elke avond gerilde kippendijfilet en vaak kipvleugels waar hij verzot op was. voor mij was hij een heel bijzondere kat omdat hij ook altijd terug praatte als ik wat tegen hem zei. ik heb veel mooie herinneringen samen en dat blijft bestaan.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Scooby ineens dood bij thuiskomst?

Bericht door nellebel »

hou vooral vast aan die mooie herinneringen. hij heeft niet geleden, is rustig ingeslapen. dat maakt het gemis niet minder want we begrijpen hier allemaal dat je je maatje vreselijk mist. diep in je hart blijft hij altijd bij je. hij heeft het geweldig bij je gehad. je hebt hem veel liefde gegeven. hij is nu over de regenboog en heeft wat lekkers mee voor onderweg. hij klinkt als een heel bijzondere en lieve kat jouw scooby. laat je tranen gaan, dat mag. en als het je helpt, vertel ons over hem, wij horen graag je mooie verhalen. misschien heb je ook een foto van hem? als het nog te pijnlijk is, geen probleem, alle begrip
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Scooby ineens dood bij thuiskomst?

Bericht door Asse-Poes »

Wat is dit verdrietig 😢
Heel veel sterkte met het verlies van je vriendje!

Ik heb ook een kat gehad, die op onverklaarbare wijze overleed. Dat was mijn allereerste eigen kat en mijn beste maatje. Hij en ik waren, net als jij en Scooby, ook 2 handen op 1 buik.
Ik kon daar niet mee omgaan en heb toen ook autopsie laten doen. Dat heeft mij enorm geholpen.

Edut: Oeps, ik zie nu pas dat je Scooby al begraven hebt. (Pagina was nog niet ververst.)
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Scooby ineens dood bij thuiskomst?

Bericht door Dinky »

Wat een enorme schok moet dat zijn, zo uit het niets. Wat het kan zijn geweest is volledig gissen en doet niets aan het plotselinge gemis. Het zou een hartaanval geweest kunnen zijn en daar zal Scooby doo zelf dan weinig van meegekregen hebben.

Heel veel sterkte met het verlies.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Scooby ineens dood bij thuiskomst?

Bericht door Scooby Doo »

Ik vind het wel opmerkelijk dat Scooby in een hoekje op de vloer lag. alsof hij daar op laatste kracht naartoe was gekropen. er stond ook nog een schemerlamp en hij was met zijn achterpoten in het snoer terecht gekomen want die zaten er een beetje in het snoer gewikkeld. het lijkt er zo op dat hij heeft willen wegkruipen en zoekende was. wellicht heeft hij iets gevoeld op of vlak voor het moment dat het gebeurde ,zich niet lekker gevoeld want normaal ligt hij altijd op de bank en het hoekje was wel dicht bij de bank maar uit de route als hij van de bank opspringt of afkomt om te eten in de keuken .normaal komt hij daar dus niet zo gauw. ik vermoed dus dat hij van de bank afkwam of erop wilde en het toen gebeurd moest zijn. autopsie kan nu niet meer maar het lijkt mij een vreselijk idee dat ze je geliefde dier ook nog gaan opensnijden. in ieder geval heeft hij acuut wat gekregen dat is duidelijk. of er een onderliggend probleem was zal ik dan nooit weten. maar het feit dat hij 17 jaar oud was zal hier ongetwijfeld wel meespelen. een foto plaatsen lukt mij niet. er is geen knop bij reactie plaatsen dat je een bestand kan kiezen...
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Scooby ineens dood bij thuiskomst?

Bericht door Asse-Poes »

Een foto uploaden kan hier

https://imgbb.com/upload
Dan bij Insluitcodes kiezen: BB code groot met link
In het grijze vak staat een code, die kopiëren en hier in een nieuw bericht plakken.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie