Buitenpoes

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Lily and the ducks
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2023 13:10

Buitenpoes

Bericht door Lily and the ducks »

Hoi iedereen, ik zit met iets heel vervelends. Mijn man en ik hebben een lieve sphynx die binnenkort samen met ons naar een nieuw huis in een andere provincie verhuist. Tot zover geen probleem. Maar... wij geven al jaren eten aan een poes zonder thuis. Hij zit dagelijks in onze tuin, komt om eten vragen, en slaapt in een houten bak met een kussen in op ons terras.
Maar wat als we gaan verhuizen? Mijn hart roept dat we hem mee moeten nemen. Maar mijn verstand vreest dat dat geen goed idee is. Miw is na al die jaren nog steeds een erg bange kat. Aaien kan ik hem alleen terwijl ik hem eten geef. In de zomer wandelt hij soms binnen en lijkt zich daar goed te voelen, maar vanaf het moment dat de deur dichtgaat schiet hij in paniek. Hem een tijdje binnenhouden is dus echt geen optie. Je hoort zo vaak verhalen van katten die na een verhuis wegrennen en/of terug naar huis gaan. Ik ben dus heel bang dat dat zou gebeuren en dat hem dan iets zou overkomen, dat zou ik mezelf nooit vergeven. Ik had al mijn hoop gezet op de nieuwe bewoners van ons huis, maar zij hebben konijnen en een kattenallergie, en ze zagen het absoluut niet zitten om de zorg voor Miw op zich te nemen. Een buurmeisje van enkele huizen verder wil het wel graag doen, maar we weten niet of haar tuin tot zijn territorium behoort. Er is sinds kort een nieuwe kater in de buurt die zich zowat tot koning heeft gekroond, en sinds hij er is lijkt Miw niet vaak meer weg te gaan uit onze tuin. Telkens hij hier voor de deur zit breekt mijn hart, wetend dat hij hier binnenkort niet meer welkom zal zijn. Heeft iemand advies? Iemand ervaring met het mee verhuizen van een echte buitenpoes? Of vermenselijken we het teveel en zal hij zich wel redden? Alle tips welkom!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Buitenpoes

Bericht door Asse-Poes »

Oef dit is een hele lastige 😞

Mijn hart en zelfs mijn verstand zeggen ook: meenemen!!

Heb je straks een garage, schuurtje of heb je plannen voor een buitenverblijf voor jouw Sphinx, waar Miw dan in kan verblijven? Kan je misschien iets maken voor Miw, zodat ze in ieder geval de eerste 6 weken op jullie terrein/tuin blijft?

Is het onmogelijk om van Miw een binnenpoes/huiskat te maken zodat ze samen kan leven met jouw Sphinx?
Kan je bijvoorbeeld tjdelijk op zolder of logeerkamer een plek voor Miw maken?
Ja ik realiseer me dat dat heel veel tijd en heel veel moeite gaat kosten. En dat moet je ook maar willen...

Miw daar achterlaten, lijkt me geen fijne optie.

Andere oplossing: Miw naar het asiel of een andere opvang brengen. Bijvoorbeeld Wetland Cats.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Buitenpoes

Bericht door sandy »

Hier leeft ook een angstige buitenpoes waar ik al 8 jaar voor zorg, en nog steeds niet benaderbaar. Wat ik daarover kan zeggen is, als we hier weg zouden gaan zou ik alles op alles zetten om haar mee te nemen en op een of andere manier aan de nieuwe omgeving laten wennen. Zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen om haar achter te laten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Lily and the ducks
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2023 13:10

Re: Buitenpoes

Bericht door Lily and the ducks »

Ik wilde even laten weten hoe dit verhaal is afgelopen! Met de hulp van een Zwerfkatten organisatie hebben we Miw gevangen en laten checken bij de dierenarts. Hij bleek gezond te zijn en was ooit al eens gevangen en gecastreerd! De Zwerfkatten organisatie heeft ons 2 grote benchen uitgeleend zodat we Miw mee konden verhuizen en de nodige tijd konden opsluiten. Hij zat wellicht warm en droog, maar het was toch ontzettend zielig. Toen kwam het moment dat we de benchen mochten openzetten en de grote vraag was natuurlijk of Miw zou blijven. 2 dagen lang trok hij er hele dagen op uit, om 's avonds even te komen eten. Ondertussen ben ik blij om te kunnen zeggen dat Miw zijn nieuwe thuis aanvaard heeft. Hij eet en slaapt in een overdekt gedeelte in onze tuin. Hij heeft een warm nestje en op tijd en stond zijn lekkere maaltijden. Ik ben zo blij dat we hem mee verhuisd hebben, hij heeft hier veel meer ruimte en is duidelijk heel gelukkig! Eind goed al goed!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Buitenpoes

Bericht door Anne »

Wat een geweldige update!!!!
Fijn dat hij met jullie mee kon verhuizen :eboohoo:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Buitenpoes

Bericht door Asse-Poes »

Yeah, wat is dit een fijne update!
...en Miw leefde nog lang en gelukkig... 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Buitenpoes

Bericht door nellebel »

wat een geweldig nieuws
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Buitenpoes

Bericht door sandy »

Fantastisch!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Re: Buitenpoes

Bericht door Guazala »

Zo leuk! En wat fijn dat jullie zo goed voor hem zorgen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Buitenpoes

Bericht door Dinky »

Wat een fijne update voor zowel jullie als Miw :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie