Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Synemios schreef: 28 sep 2023 13:36 Je gaf toch blaasgruis dieet? of is dit even om haar aan het eten te houden?
Renske is inderdaad vetarm.
Klopt, maar dat braakt ze dus weer uit (zie link naar het nieuwe topic).
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door Synemios »

Ik kan weinig toevoegen aan wat ik eerder schreef, dus sterkte met Pippa.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door Lindje67 »

Hallo baasje van Pippa,

Ik ben af en aan aanwezig op dit forum en zag je verhaal voorbij komen over Pippa en haar jodium behandeling. Voor mijn kater Bram wil
Ik ook een afspraak maken voor zo’ n behandeling.

Hoe is het nu met Pippa?
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Hoi Lindje!

Het gaat hartstikke goed met Pippa. De schildklierbehandeling is goed aangeslagen. Haar chronische alvleesklierontsteking blijft wel een aandachtspunt, maar ik ben blij dat ze in Lienden is geweest. Dat is een hele zorg minder :) Geen gedoe meer met medicatie en aangepast voer.

Ik ben benieuwd hoe de wachtlijsten nu zijn in Lienden. Hopelijk kun je snel terecht!
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door Lindje67 »

Dat hoop ik ook. Fijn te horen dat het zo goed gaat. Geeft hoop!

Heb je je kat in de weken nadat hij terug was uit Lienden, wel aangeraakt en geaaid enzo? Dat lijkt me zo lastig!
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Ja, dat heb ik wel gedaan ;) Vooral omdat ze nadat ze terugkwam ineens de gewoonte ontwikkelde om bij me op bed te liggen 's nachts, wat ze echt al een hele tijd niet meer gedaan had (ze doet het nu na 2 maanden nog steeds). Heb me qua kattenbakvulling wel netjes aan de regels gehouden. Handschoenen aan en de voorgeschreven periode apart opgeslagen. Inmiddels is het afgevoerd :)
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door Lindje67 »

Had jouw Pippa ook last van diarree voor de behandeling?
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Lindje67 schreef: 25 nov 2023 10:20 Had jouw Pippa ook last van diarree voor de behandeling?
Nee, Pippa had vooral last van veel drinken en plassen en braken (en afvallen natuurlijk ondanks veel eten).
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door Lindje67 »

Tja, de ene of de andere kat heh. Scheelt ook. Bedankt voor je reactie.
Plaats reactie