TriTri chomonas Foetes

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
GerritMaarten
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 aug 2017 09:42

TriTri chomonas Foetes

Bericht door GerritMaarten »

Wij hebben 2 Burmezen en 1 vd 2 heeft TriTri.
Hij heeft 2 kuren Ronadizol gehad en vanwege de heftigheid hebben we toen besloten om het bij 2 kuren te laten. Hij eet goed van zijn brokken (Hill's Biome) Het probleem is echter nog niet geheel opgelost, Hij produceert nog steeds geen echte kattendrollen, maar óók geen enorm stinkende diaree meer gelukkig.
Na stevig inlezen begrijp ik dat hij er overheen moet groeien en dat dit wel jaren kan duren!
Ik vraag mij af of er behalve de Biome nog alternatieven zijn om de darmflora weer wat op te peppen? We hebben alle testen overigens door de DA laten doen, zo ook met de Ronadizolpillen. Maar als ik hem zo voor de bak zie staan en moeite moet doen om iets te produceren wat nog niet op een echte kattendrol lijkt zou ik graag willen weten of er onder jullie mensen zijn die hier ook ervaringen mee hebben. Thnx.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: TriTri chomonas Foetes

Bericht door Rik »

Ik zou het wel weten (maar dat heb ik je al eerder gezegd vorig jaar). Ik zou geen brokken geven (die zitten vol koolhydraten wat een voedingsbron voor parasieten is).

Zelf heb ik geen ervaring met tritri maar hier was wel iemand die zegt dat ie heel eerder met KVV (vers vlees) had moeten beginnen omdat de drollen daarna zoveel beter zijn (in dit geval een verdenking van tritri).
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 01#p719801

Je kunt ook het forum afzoeken (rechtsboven zoekfunctie) op tritri en tritrichomonas.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie