Kat gaat op bak na buiten poepen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Kat gaat op bak na buiten poepen

Bericht door Lindje67 »

Hallo allemaal,

Ik merk iets op bij mijn kater van ruim 10 jaar. Soms, als hij buiten heeft gepoept en hij komt direct daarna weer binnen, gaat hij naar de bak, graaf, gaat zitten maar dan komt er niets. Terwijl hij buiten wel net iets heeft gedaan ( heb ik gecontroleerd) Iemand enig idee wat dat kan zijn? Heeft hij dan kramp of iets van stress?

Wie heeft hier ervaring mee?

Groet,

Linda
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Re: Kat gaat op bak na buiten poepen

Bericht door Lindje67 »

Aanvulling: vanmorgen kwam hij binnen, gaat naar de bak, graaft, wast zich even en gaat na 30 seconden weer naar buiten om zijn behoefte te doen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat gaat op bak na buiten poepen

Bericht door nellebel »

misschien wil hij gewoon graag graven en lukt dat buiten niet? mijn katten komen wel eens terwijl ik de bakken aan het verschonen ben gewoon zitten poepen. ja erg lekker. dus dan poepen ze bijna letterlijk in mijn schep. maar ze gaan dan ook gewoon graven terwijl er niks meer is. of ze lopen de andere bak in en graven daar ook nog terwijl ze in een andere bak hebben gepoept.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie