Agressie na verhuizing

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Shar321
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2023 07:57

Agressie na verhuizing

Bericht door Shar321 »

Hoi allemaal,

Ik heb een binnenkat en wij zijn sinds kort samen ingetrokken bij mijn vriend. Sinds de verhuizing valt de kat uit het niets aan. Maar ook echt aanvallen als in spugen, blazen, bijten en je bespringen. Dit heeft gezorgd voor diepe.wonden en zelfs een hechting.

Even de achtergrond van de kat. Het is een kater van 4 jaar en hij is altijd een binnenkat geweest in mijn appartement. Heeft nooit agressief gedrag vertoont ook niet naar mijn partner toe. Op de paar speelbeten na.

Hij is nu verhuisd naar een groter huis. En er zijn ook kinderen in het spel (wat voorheen niet zo was). Veel veranderingen dus voor hem. We zijn nu al een half jaar bezig, maar hij blijft agressief. We hebben hem eerst aan 1 kamer laten wennen. (Zijn kamer) en daarna de deur op een kier gezet zodat hij zelf op onderzoek uit kon gaan. Heeft iemand tips wat nog te doen?

Alvast bedankt
Plaats reactie