Herplaatskat onzindelijk

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Aniuk
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2023 21:08

Herplaatskat onzindelijk

Bericht door Aniuk »

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Een week geleden heb ik een poezendame van 7 jaar geadopteerd. Ze kwam uit een omgeving met 5 andere katten en dat gaf haar teveel stress..
Bij mij is ze de enige, op een flat, ben zelf alleenstaand. Doordat ik gehandicapt ben geworden na een hersenbloeding, rechtszijdig verlamd, zocht ik een maatje en wat gezelligheid en 'aanspraak' in huis.
Mijn poes, Kaatje, was vanaf de 1e dag onzindelijk.
Geen probleem, dat komt vaker voor na een ingrijpende gebeurtenis als een herplaatsing.
Inmiddels heb ik in overleg met de vorige eigenaar de bak precies zo ingericht als ze gewend is, dus ook met dezelde kattebskvulling.
Maar ze doet het overal behalve op de bak, die ze geen blik waardig gunt

Is er iemand die tips voor me heeft en als er mensen zij met een handicap hoor ik ook graag tips van ze.

Sinds ik mijn hersenbloeding heb gehad na 2 jaar geleden heb ik geen dieren meer gehad. Daarvoor al sinds mijn 16e en nooit een dergelijk probleem gehad. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Herplaatskat onzindelijk

Bericht door Asse-Poes »

Ai, Dat is geen leuke start met je nieuwe vriendje.
Als ik het goed begrijp is de kattenbakvulling het probleem niet.
Maar de kattenbak zelf misschien wel.
- heeft jouw bak een kap? Zo ja, haal die eraf.
- staat de kattenbak op een, voor Kaatje, verkeerde plek? Zet de bak eens ergens anders neer.


Misschien heb je hier iets aan?

https://blog.lekkerinjevacht.com/poept- ... kattenbak/

https://www.pawshake.nl/blog/waarom-pla ... plossingen
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie