Doe ik mijn kitten plezier met een kitten erbij?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pelusa
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2021 21:31

Doe ik mijn kitten plezier met een kitten erbij?

Bericht door Pelusa »

Onze kitten is bijna 9 maanden oud en ik heb een andere kitten op het oog die ik graag een thuis wil geven. Kitten zit in een pleeggezin en is 4,5 maand oud.

Onze kitten komt uit een nestje van drie. Vrouw waar ze opgroeide zei dat onze kitten altijd een beetje een einzelgänger is geweest. Haar broertjes lagen altijd het liefst bij elkaar en zij lag altijd het liefst apart. Nu ze bij ons is is dat nog zo. Ipv dat ze tegen iemand van ons aan ligt ligt ze het liefst een meter van je af. Ze vindt het vreselijk om opgetild te worden, geaaid worden vindt ze maar heel even leuk en het is een beetje een kleine chagrijn ;-)

De andere kitten is gevonden en heeft het ternauwernood overleefd. Ze is gelukkig opgekrabbeld en volgens de pleegouder is het een echte knuffelkont. Ze heeft daar flink moeten wennen en zal op haar nieuwe adres ook flink moeten wennen.

Nu geeft het pleeggezin ons al het gevoel dat wij de eerste keuze zijn en morgen ga ik langs om te kijken. Zelf zou ik het super vinden om een haar een gouden mandje te geven. Ze is enorm welkom. Alleen twijfel ik heel erg of onze huidige kitten dat wel leuk gaat vinden. Ze schelen dus bijna 5 maanden, het zijn beide poesjes en zullen voornamelijk samen binnen zitten nu het bijna winter is (in de zomer kunnen ze de afgebakerde tuin in) Zouden jullie er wel of niet voor gaan? Zou het misschien juist wel goed zijn voor de huidige kitten? Dat ze misschien wat aanhankelijker wordt? Bij de nieuwe kitten en bij ons.

En wat is de beste manier om ze kennis te laten maken?
P † 17 jaarF † 6 jaar J ♥ 2023 N ♥ 2023
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Doe ik mijn kitten plezier met een kitten erbij?

Bericht door cerna »

Ik zou het altijd doen.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Doe ik mijn kitten plezier met een kitten erbij?

Bericht door castratenkoor »

Ik zeg ook : doen. Zal in het begin blazen en grommen worden van het grote kitten. Is ze al gecastreerd?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie