Urinary brokjes

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Jessica90
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2020 08:19

Urinary brokjes

Bericht door Jessica90 »

Goedemorgen allemaal.

Ik heb een vraagje over Urinary voeding. Mijn kater Daan heeft 3 jaar geleden blaasgruis gekregen. En werd toen op Hill's urinary stress doet het daar wel goed op. Alleen sinds een half jaar wil hij eigenlijk weinig tot geen hill's meer eten, zelfde als mn andere dame die is ook op hill's gezet maar erg lekker vind ze het ook niet meer, weet dat de samen stelling gewijzigd is wellicht is dat het bij beiden. Heb kleine zakjes om te testen en als "snoepje/beloning tussendoor" gehaald. Uit alle verschillende vinden die 2 van mij Smilla en vooral Concept of Life urinary heerlijk. Ik heb navraag gedaan bij mijn dierenarts of ze hierop over kunnen gaan eventueel omdat ze dit wel goed eten. De dierenarts is hier niet bekend mee dus kon geen advies geven. Hun raden Royal Canin nu aan maar dat vind ik behoorlijk aan de prijs om even te testen. Heb uiteraard alles over voor mn 2 maar als ze het niet willen, lastig.

Hebben jullie tips, ervaring over goed Urinary voer? Eventueel met Concept of Life? Ik durf niet eigenlijk nog niet naar gewoon voer weer over te stappen om te kijken of dat gaat
Daan & Fleur
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Urinary brokjes

Bericht door cerna »

Dat is het probleem met Hills: hebben ze lekkere brokjes, vinden ze het noodzakelijk om ze te 'verbeteren'.

Ik heb niet veel ervaring met urinarybrokjes want onze Milka wilde ze niet eten na een blaassteenoperatie in 2015, maar RC geeft eetgarantie dus ook wanneer je een grote zak koopt en de kat eet het niet, kun je het terugbrengen en krijg je je geld terug.
Ik heb bij Milka die superkieskeurig is, ook verschillende merken geprobeerd, maar alles werd afgewezen en daarom ben ik Eurologist van de Huisdierendokter gaan geven en mocht ze haar eigen voer (al dat geprobeer met steeds andere brokjes gaf ook erg veel stress en dat is wel het eerste wat je moet vermijden).

Milka heeft een jaar Eurologist gehad en daarna ben ik gestopt (heb het wel rustig afgebouwd). De klachten zijn nooit meer teruggekomen.
Ik ben fan van De Huisdierendokter.
https://www.huisdierendokter.nl/blaasgruis.html
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Urinary brokjes

Bericht door Asse-Poes »

Ik word ook stapelgek van al die merken die steeds de samenstelling veranderen. En dat is altijd een verslechtering!

Bij de reviews op Zooplus klagen ook veel mensen over de gewijzigde samenstelling van Royal Canin. Veel katten gaan van dit voer nu braken 😞

Dus als Daan wel zonder problemen Smilla en Concept for Life eet, zou ik overstappen naar die 2 merken. En hopen dat de samenstelling daarvan niet gewijzigd gaat worden.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Jessica90
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2020 08:19

Re: Urinary brokjes

Bericht door Jessica90 »

Ja erg vervelend dat ze de samenstelling vaak aanpassen had het ook met natvoer. Heel lang was er ook niks aan de hand ze aten bakje altijd leeg, maar sinds die samenstelling aanpassing is het drama je voelt ook dat het super vettig en heel anders is dan voorheen.

Daar had de dierenarts het indd wel over dat je bij RC geld terug kan krijgen als het niet lekker is.

Ah okee ik ga daar eens naar kijken de huisdierendokter, bedankt :)

Ah jammer dat op zooplus ook bij rc de reviews geven dat de samenstelling is aangepast. Erg jammer ook want als het goede brokken zijn en het helpt waarom aanpassen 🙈

Ja dat eet hij dan wel goed, hij zit vaak in de keuken te miauwen naar de kast waar ik Concept heb liggen, miauwt zolang tot hij wat krijgt haha. Ben alleen bang dat hij straks toch weer blaasgruis krijgt omdat ik een ander merk neem, misschien valt dat ook wel mee maar heb het nooit geprobeerd om volledig over te gaan naar een ander. Maar misschien kan ik de Hill's wat ik nog heb met Concept for Life of Smilla mengen wie weet dat dat ook wat helpt.
Daan & Fleur
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Urinary brokjes

Bericht door Synemios »

ja ik wordt daar ook gek van, zeker als het gaat om speciaal voer.
Ik zou dan ook gewoon concept for life of smilla geven.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie