Kitten erbij.

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LieveLilith
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2023 15:44
Contacteer:

Kitten erbij.

Bericht door LieveLilith »

Hoi hoi!
Ik ben nieuw hier! Sinds een paar weken heb ik een hele lieve, mooie kitten genaamd Lilith (roepnaam: Lili) ze is nu 10 weekjes oud!
Ze speelt, eet, drinkt, knuffelt, is lekker vocaal met ons en heeft vreselijk de “ zoomies”.(geweldig trouwens! :lol: )


Alleen heb ik een onderbuik gevoel dat zij zich (ondanks de vele speeltjes, balletjes met belletjes, veertjes , krabpalen en verstop/klim plekjes)
Ze rent soms zoveel en is zo vocaal dan. Alsof ze me verteld ( hé mam! Ik verveel me!!!! Waar zijn mn vriendjes??)
We houden haar als een binnenkat, puur omdat ik het gewoon niet vertrouw , haar alleen buiten, in de tijd van tegenwoordig(gelukkig zijn er veel goeie mensen, alleen dus ook rotte appels die vreselijke dingen doen met diertjes)en ook geen beschikking tot tuin of balkon.

Ik speel veel met haar en mijn vriend ook. Kijken samen lekker uit het raam. Houden haar dan goed vast en laten dan de wind tegen haar snoetje aan waaien(vind ze heeerlijk hihi)

Ik wil dus graag een katje erbij van middelbaar of oudere leeftijd (senior is ook welkom, liefste van een asiel!) die haar kan leren hoe het allemaal moet (wat wel en niet kan) en zodat ze lekker kan spelen..

Helaas wil mijn vriend het niet/zegt mijn vriend dat het niet kan :(

Heeft er iemand nog goeie tips of ideeën wat ik kan doen? Lilith is TOTAAL NIET!!!!! vervelend of iets dergelijks. Maar ik gun haar gewoon zo een gelukkig leventje (ben een emotioneel persoon , sorry. Ik voel snel met dieren mee :icon_shifty: )

Heel veel bedankt en liefs van mij en Lilith de kleine zwarte draak hihi
Traditionele heks/witchcraft ~ Lilith 12/07/2023🐈‍⬛🖤 ~ Victoriaanse/romantic gothic & onwijze kattenliefhebber! ~ satanist
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Kitten erbij.

Bericht door cerna »

Tjaa......... het is wat met die mannen. Altijd liggen ze dwars wanneer het op katten aankomt. :smile:

Bij ons komt er geen kat meer, maar in het verleden gebruikte ik meestal de volgende truc wanneer ik er graag weer een kitten bij wilde hebben: ik ging op facebook naar kittenfilmpjes kijken en zei dan terloops "Och, kijk toch eens, zo leuk. Een speelkameraadje zou Lilith vast ook heel erg leuk vinden, denk je niet? En wij mensen zijn geen katten hoe leuk we ook met de kat spelen. Alleen met een echte kat zal Lilith echt kunnen spelen."
En dat herhaalde ik dan regelmatig totdat hij het gezeur zat werd. In 1992 kwam - volgens mijn man - ons laatste kitten. Maar daarna kwamen nog Cochi (1995), Cerná (2000), Amber (2005), Noa (2007), Milka (2008), Laila en Luna (2013), Jip (2018) en vorig jaar Yarah. Maar zij is écht de laatste. :lol:

Mocht het je lukken om je vriend te vermurwen dan zou ik echter wel een leeftijdsgenootje uitkiezen want aan een bejaarde heeft zij niets en een oude(re) kat vindt zo'n jonge druktemaker ook helemaal niets.

Veel succes!
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kitten erbij.

Bericht door Asse-Poes »

Weet je wat de reden is, dat je vriend zegt dat een 2e kat niet kan?
Je hoeft dat hier niet uit te leggen, maar als het een valide reden is, zal je dat wel mee moeten nemen in de overwegingen om wel of niet een 2e kat te willen.

Huisdieren hebben is een dure hobby. En een huisdier heb je niet voor even, maar voor 15-20 jaar.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
LieveLilith
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2023 15:44
Contacteer:

Re: Kitten erbij.

Bericht door LieveLilith »

Asse-Poes schreef: 27 okt 2023 22:27 Weet je wat de reden is, dat je vriend zegt dat een 2e kat niet kan?
Je hoeft dat hier niet uit te leggen, maar als het een valide reden is, zal je dat wel mee moeten nemen in de overwegingen om wel of niet een 2e kat te willen.

Huisdieren hebben is een dure hobby. En een huisdier heb je niet voor even, maar voor 15-20 jaar.


Geld is niet het probleem, meer de ruimte. 1 kitten/kat is nog (wat de ruimte toe laat natuurlijk) “tot daar aan toe” zegmaar. Al vind ik het totaal niet erg als we er 4 / 5 hebben haha!

Maar zijn er andere dingen , activiteiten of spelletjes die ik met haar zou kunnen doen/ondernemen om haar toch geestelijk te stimuleren en ze zich niet zo stierlijk verveeld?
Een vriendin van mij gaf de suggestie een diervriendelijk katten tuigje halen met riem en dan lekker in het veld voor ons huis (met goed weer) zodat ze toch nog “begeleid” kan ravotten. Of is dit echt een idioot idee?
Traditionele heks/witchcraft ~ Lilith 12/07/2023🐈‍⬛🖤 ~ Victoriaanse/romantic gothic & onwijze kattenliefhebber! ~ satanist
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kitten erbij.

Bericht door Asse-Poes »

Met je katje gaan wandelen is zeker een goed idee!
Het grote voordeel is dat Lilith nog piepjong is en je haar dus makkelijker dingen kan aanleren.

https://kattenco.wordpress.com/2018/10/ ... -het-moet/

Een voerpuzzel is ook prima intelligentiespeelgoed. Ze moet dan nadenken, het gaat verveling tegen en is ook goed voor haar jachtinstinct.

https://voerpuzzels.nl/voerpuzzels
https://www.beestig.be/5-zelfgemaakte-v ... oor-je-kat
https://www.catmoneo.nl/voerpuzzels/

Met mijn eerste (aangelopen volwassen) kat woonde ik in een vakantiebungalow. Piepklein dus. Na een paar jaar kwam daar toch via de dierenarts een 2e (volwassen) kat bij.
En ook ik had geen buitenruimte.
Het is ook maar net wat de kat gewend is.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
LieveLilith
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2023 15:44
Contacteer:

Re: Kitten erbij.

Bericht door LieveLilith »

Asse-Poes schreef: 28 okt 2023 00:45 Met je katje gaan wandelen is zeker een goed idee!
Het grote voordeel is dat Lilith nog piepjong is en je haar dus makkelijker dingen kan aanleren.

https://kattenco.wordpress.com/2018/10/ ... -het-moet/

Een voerpuzzel is ook prima intelligentiespeelgoed. Ze moet dan nadenken, het gaat verveling tegen en is ook goed voor haar jachtinstinct.

https://voerpuzzels.nl/voerpuzzels
https://www.beestig.be/5-zelfgemaakte-v ... oor-je-kat
https://www.catmoneo.nl/voerpuzzels/

Met mijn eerste (aangelopen volwassen) kat woonde ik in een vakantiebungalow. Piepklein dus. Na een paar jaar kwam daar toch via de dierenarts een 2e (volwassen) kat bij.
En ook ik had geen buitenruimte.
Het is ook maar net wat de kat gewend is.
Bedankt!
Ik zal inderdaad eens even gaan kijken dan!

Ja ik woon zelf op een studiootje (zolder/verdieping met wctje en eigen keuken, gedeelde badkamer. Een woonkamertje met dan nog een slaapkamertje. T is echt niet te doen om hier 2 katten te hebben. Zou ik ze ook niet gunnen als ik eerlijk ben.
Traditionele heks/witchcraft ~ Lilith 12/07/2023🐈‍⬛🖤 ~ Victoriaanse/romantic gothic & onwijze kattenliefhebber! ~ satanist
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten erbij.

Bericht door nellebel »

Heel eerlijk. Ik denk niet dat twee katten meer ruimte nodig hebben als een. Met zijn tweeën spelen ze samen alleen gaan ze de ruimte meer gebruiken. Ook qua kosten is het niet dubbel. Nu is het nog makkelijk een kleintje erbij. Wordt straks alleen maar lastiger. Neem je vriend mee naar het asiel. Als hij zo’n ukkie ziet is hij zo overstag. Vooral als ze daar ook uitleggen dat het beter is voor je kitten. Qua ruimte kun je ook in de hoogte werken. Wij hebben hier ook plankjes tegen de muur zodat ze lekker rond kunnen rennen hoog en laag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
LieveLilith
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2023 15:44
Contacteer:

Re: Kitten erbij.

Bericht door LieveLilith »

Update:

Vanochtend even met vriend lief gezeten en hij is nu aan het overwegen om een katje erbij te halen!! YESS! We gaan sowieso Lilith (en dan evt extra kat/kitten) wel aan het harnas etc laten wennen zodat we haar toch gezellig en veilig/verantwoord mee naar buiten kunnen nemen


Heel erg bedankt voor de tips! Mocht er iemand nog meer advies of ideeën hebben zijn die zeker welkom!

Pootjes en miauwtjes van Lili!
Traditionele heks/witchcraft ~ Lilith 12/07/2023🐈‍⬛🖤 ~ Victoriaanse/romantic gothic & onwijze kattenliefhebber! ~ satanist
Plaats reactie