Plukjes klitten in vacht

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Deb80
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2023 18:50

Plukjes klitten in vacht

Bericht door Deb80 »

Onze beiden katten hebben sinds dit jaar plukjes in hun vacht die vervilten. 1 van onze katten heb ik het al uitgekamd en er kwam veel onderhaar uit. Onze rooie die kunnen we absoluut niet borstelen, want is een grote angsthaas. Jullie tips waardoor hij misschien even tijdelijk rustig is en wij hem kunnen borstelen? Oppakken is een groot issue, dus naar de DA gaan we alleen bij nood.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Plukjes klitten in vacht

Bericht door Dinky »

Kunnen jullie hem wel aaien? Want dan zou je er tijdens het aaien tussendoor een aai met de borstel kunnen doen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Plukjes klitten in vacht

Bericht door nellebel »

inderdaad zoals mirjam al schrijft. als je hem wel kunt aaien beginnen met af en toe dan 1 borstel aai er tussendoor doen. zo kun je hem laten wennen aan de borstel. iei haal je niet veel haar weg natuurlijk omdat je het zachtjes doet, maar gaandeweg bij gewenning kun je beter borstelen. onze gijs is ook een enorme angsthaas, zo hebben we hem ook aan de borstel laten wennen. nu vind hij het heerlijk en liefst zo ruw mogelijk. flapdrol is het hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Re: Plukjes klitten in vacht

Bericht door Guazala »

Onze Pixel was ook een uitdaging voor kammen en borstelen. Ondertussen lukt het vlot als ze ligt te soezen in haar hangmat en is het kwestie van moment afwachten.

Om te oefenen had ik de kam altijd op de salontafel liggen. Als ze dan kwam kroelen, pakte ik die er altijd eventjes bij. In't begin een paar halen langs haar zijde, dan stillaan wat langer en ondertussen lukt het vlot om beginnende klitten aan te pakken.
Het is bij haar nog steeds kwestie van de goede moment afwachten, maar er zijn veel meer 'goede momenten'.
Plaats reactie