Elvis leeft dus nog ...!

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Kapitein-Knipoog
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2020 23:55

Elvis leeft dus nog ...!

Bericht door Kapitein-Knipoog »

7 jaar geleden ben ik hier voor het laatst geweest, toen zag de site er nog anders uit, omdat mijn kat Elvis met FIP gediagnosticeerd was. Bleek een foutje, was een glaucoom. Maar goed, hij is dus nu zijn oogje kwijt, en ik moest zo lachen om mijn username, want die wist ik niet meer, ik noemde hem al zo sinds hij kitten was en nu knipoogt hij altijd :)
EDIT (Ik zie net dat ik lid geworden ben in 2020, maar is dit toevallig het jaar dat deze site veranderd is? Want mijn berichten over FIP zijn echt veel ouder, Elvis zou geen tien worden en is nu bijna 17.)

Voor de duidelijkheid, die is operatief verwijderd en hij is hartstikke opgeknapt erna, hij is nu bijna 17 jaar.
MAAR.

Met kroelen kwam ik dit tegen. Kan iemand mij vertellen of dit zorgwekkend is? Het voelt heel hard, vrij ruw aan. Het lijkt op een teek, maar is het absoluut niet, want ik heb er al aan getrokken (met beleid natuurlijk) en dit is geen beest. Dit is echt een bult van zijn eigen huid.

Afbeelding

Ik ga niet graag voor een wrat naar de dierenarts, gezien hij ouder is en er gestrest van raakt.
Maar is er reden voor, zit ik vanmiddag nog in de auto, vandaar mijn vraag hier,
bedankt alvast aan degene die hem willen beantwoorden.

Pootje van Elvis
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Elvis leeft dus nog ...!

Bericht door Asse-Poes »

Het lijkt inderdaad op een (ouderdoms)wrat.

Kan je de foto naar jouw DA sturen voor advies? (Maar grote kans dat ie zegt: ik wil het zelf zien en voelen..)

Welkom terug trouwens met stoere Elvis 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Elvis leeft dus nog ...!

Bericht door Dinky »

Welkom terug en wat fijn om te lezen dat Elvis het zo goed doet :-)

Is dit een bultje bij het oor? Beetje lastig te zien waar ik naar kijk op de foto ;-)
Zelf zou ik denk ik vooral ook goed in de gaten houden of het verandert. Bij twijfel zou ik de dierenarts er naar laten kijken en gezien de leeftijd gelijk senioren check uit laten voeren om een beeld te hebben van de werking van de organen. Met name nieren merk je pas laat op terwijl je er bij senioren check eerder op in kan spelen. Advies senioren check is jaarlijks vanaf 10 jaar ;-)

Wanneer het bultje niet veranderd en gedrag van Elvis ook niet anders wordt zou ik mij er niet al te druk om maken.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Elvis leeft dus nog ...!

Bericht door Rik »

Kapitein-Knipoog schreef: 18 okt 2023 09:10 7 jaar geleden ben ik hier voor het laatst geweest, toen zag de site er nog anders uit, omdat mijn kat Elvis met FIP gediagnosticeerd was.
Ik denk dat je in 2020 opnieuw geregistreerd hebt.
Volgens mij is dit dan jouw oorspronkelijke topic:
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 79&t=30833

Ik zou ook gezworen hebben dat dat een teek zou zijn.
(maar ja... ik kan de bobbel ook niet voelen)

Een teek kan zich wel behoorlijk ingraven. Zo diep dat hij zichzelf ook niet meer los kan laten valen.
Dan gaat ie ook gewoon dood maar blijft wel (stevig) zitten.

In de gaten houden is nu inderdaad even het beste.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Elvis leeft dus nog ...!

Bericht door sandy »

Had Jessie ook, ze had er geen last van dus ik heb het zo gelaten. Ze had wel meer rare wratjes over haar lijf. Maar zij was ook hoogbejaard en dat bij haar oor zag ik ook een paar maanden geleden pas. Zolang het niet groeit en hij geen last heeft zou ik me daar niet zo druk om maken.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Kapitein-Knipoog
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2020 23:55

Re: Elvis leeft dus nog ...!

Bericht door Kapitein-Knipoog »

Asse-Poes schreef: 18 okt 2023 14:27 Het lijkt inderdaad op een (ouderdoms)wrat.

Kan je de foto naar jouw DA sturen voor advies? (Maar grote kans dat ie zegt: ik wil het zelf zien en voelen..)

Welkom terug trouwens met stoere Elvis 😀
Deze zegt inderdaad langskomen over twee weken als de bult zichtbaar groeit en/of als Elvis zich anders gaat
gedragen, ik moet letten op mentale veranderingen in gedrag, slechter gaan eten en zijn evenwicht.
Alles is tot nu gewoon normaal, dus dat is super fijn!

Maar ik hou het natuurlijk wel goed in de gaten, dank voor je reactie :smile:

En bedankt ook voor de herwelkom :D Ja die Elvis is echt stoer, zou geen tien worden is nu bijna 17 met een oog, en zo lief geworden, voorheen wilde hij je nog weleens pakken, maar dat is helemaal weg. Dit was wel het ergste vlak voor zijn oog eruit ging, ik ben dus naar de dierenarts gegaan om te vragen waarom hij me met volle kracht aanviel, want hij was zo niet eerder. Bleek dat hij enorm veel pijn had aan dat oog, week later was het oog netjes verwijderd en 3 weken later was hij helemaal opgeknapt, echt heel bijzonder. En zijn zicht is nog gewoon goed, katten kunnen schijnbaar prima zien met 1 oog.
Kapitein-Knipoog
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2020 23:55

Re: Elvis leeft dus nog ...!

Bericht door Kapitein-Knipoog »

Rik schreef: 18 okt 2023 15:32 Ik denk dat je in 2020 opnieuw geregistreerd hebt.
Volgens mij is dit dan jouw oorspronkelijke topic:
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 79&t=30833

Ik zou ook gezworen hebben dat dat een teek zou zijn.
(maar ja... ik kan de bobbel ook niet voelen)

Een teek kan zich wel behoorlijk ingraven. Zo diep dat hij zichzelf ook niet meer los kan laten valen.
Dan gaat ie ook gewoon dood maar blijft wel (stevig) zitten.

In de gaten houden is nu inderdaad even het beste.
Wat goed! Dat ben ik inderdaad, onder een andere username die ik nu nooit meer zou gebruiken :O Maar dat terzijde, die tijden zijn voorbij.

Als je goed kijkt, zie je dat er ook haren uit de bult groeien, dat is volgens mij onmogelijk met een teek. Zeker weten doe ik het niet, maar dat dit geen teek is weet ik wel zeker. De bobbel voelt heel hard en redelijk ruwig aan. Bedankt voor je berichtje Rik :)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Elvis leeft dus nog ...!

Bericht door Rik »

Ja, als die haren er echt uitgroeien kan het geen teek zijn (ik kon dat niet zo goed zien).

DA zegt bij afwijkende gedrag of groter worden langs te komen maar voor een 17 jarige senior is dat natuurlijk altijd het advies ;)

Hopelijk wordt ie, met wrat en al, ver in de twintig :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kapitein-Knipoog
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2020 23:55

Re: Elvis leeft dus nog ...!

Bericht door Kapitein-Knipoog »

Rik schreef: 18 okt 2023 17:13 Ja, als die haren er echt uitgroeien kan het geen teek zijn (ik kon dat niet zo goed zien).

DA zegt bij afwijkende gedrag of groter worden langs te komen maar voor een 17 jarige senior is dat natuurlijk altijd het advies ;)

Hopelijk wordt ie, met wrat en al, ver in de twintig :)
Wat een super lieve wens. Ik hoop het ook, tot nu toe is het echt een sterke kat. Ollie waar ik ook over heb geschreven in de oude topic, is maar 8 jaar geworden, op dierendag 2018 overleden aan een acute embolie. Die bleek dus hartfalen met de geboorte te hebben gehad, maar dit is nooit opgemerkt en voor wat hij had, heeft hij een lang en fijn leven gehad, altijd gezond tot het moment dat hij viel en niet meer kon lopen. Ik wist ook gelijk dat het verkeerd zat, zijn gekrijs hoor ik soms nog als ik net in slaap val, dat was heel sneu voor hem. Twee uur later was hij ingeslapen bij de dierenarts, wat godzijdank precies ging zoals het hoorde, maar dat was wel erg verdrietig.

Maar Elvis, die 4 jaar ouder was dan Ollie, leeft dus nog steeds en mekkert lekker door. Hij kan zo heerlijk zeuren ook, als hij zijn zin niet direct krijgt. Excuses voor de lange tekst, merk dat ik het leuk vind om dit te delen en kan nog wel even door, maar de eigenlijke conclusie is dat ik dus weet dat hij ouder is en het is mijn eerste eigen huisdier, plus ik wil eigenlijk gewoon dat hij nog zeker 5 jaar mee gaat :)

Als jij ook katten hebt, ik gun ze uiteraard net zo'n mooie leeftijd, lekker ergens in de 20 ;)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Elvis leeft dus nog ...!

Bericht door Rik »

Dankje. Ja, ik heb er nu 2. Bono en Yuna zijn inmiddels ook alweer 7 jaar. Hiervoor had ik Bowy en die is een paar dagen 20 jaar geweest. Vanaf 18 jaar nierfalen en toen zag ik haar toch heel snel ouder worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie