Traumeel

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Traumeel

Bericht door Synemios »

Mocht Luna het goed doen op dr ann's mobility support vooral qua allergie, dan zou dat merk ook gebruiken voor de nieren mocht het ooit nodig zijn.
Lizzy kan zeker weten niet tegen chitosan, daarom geven wij als ze slecht eet porus one door niet nier dieet.
Maar gelukkig gaat dat al best een tijd goed.

Rik had een lijst gemaakt met allerlei verschillende soorten fosfaat binders.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Traumeel

Bericht door crazycatladyP »

Ik zal eens kijken naar de dr. Ann`s.
Jera mocht geen calcium meer, vanwege de verhoogde calciumwaardes.
Daarom zijn wij gestopt, ik heb tot nu toe nog geen fosfaatbinder gevonden zonder calcium, maar ze doet het nu heel goed op de puur kidney!
Beter dan ze tot nu toe gedaan heeft eigenlijk, zelfs de plassen zijn kleiner geworden.

Ik duim dat jullie de oplossing gevonden hebben met deze middelen!
Zo lastig als ze overal op reageren en ze krijgen iets.
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Traumeel

Bericht door cerna »

Synemios schreef: 10 okt 2023 20:59 De capsule is ook niet van gelatine ( rund) dus dat is ook mooi meegenomen. Ik denk dat ik het wel aan durf.
Kidney Support zit in een losse pot en dat geef ik door het eten. Milka proeft er niets van. Wel ongelukkig dat het een grote pot is met een heel klein lepeltje. Moet je, wanneer je halverwege bent, de rest weer overhevelen in een kleiner potje. Wie bedenkt zoiets?
En ik las dat de capsule Mobility Support open gemaakt mag worden en ook door het eten mag (mocht de capsule een probleem zijn).
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Traumeel

Bericht door Anne »

Ik heb traumeel aan Lola gegeven en het deed wel iets, ze liep minder mank, ze had atrose

Nu geef ik Joep sinds een ruime week ook traumeel, geplet door wat dieet natvoer en ja ik vind hem nu ook wat soepeler bewegen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Traumeel

Bericht door Synemios »

@Mara, ja dat is inderdaad lastig, de andere katten zijn wat dat betreft een stuk makkelijker ;-)

@Annet, ja ik denk dat ik het sowieso bij Luna door het voer doe, ze is wel makkelijk te pillen maar als het niet hoeft dan liever niet.
Ik begrijp soms ook niet hoe ze dat soort dingen bedenken, lekker onhandig.

@Anne, Ik lees er bij artrose inderdaad ook veel positiefs over, dus hij staat bij mij wel nog steeds op het te proberen lijstje.
Wat fijn dat jij verbetering ziet.

Vandaag komt als het goed is de mobility support binnen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Traumeel

Bericht door Synemios »

Nou ik ben er weer klaar mee,
Ik heb die dr ann's mobility support door haar eten gedaan ( eerst een klein beetje)
Binnen nog geen 10 minuten heeft ze alles eruit gekotst.
Inmiddels gaat het weer en vraagt ze weer om eten en was ze aan het spelen gelukkig.
Ik heb er zelf wel echt buikpijn van, ik vrees dat juist door haar extra te willen ondersteunen we het alleen maar erger maken.

Dit heb ik over het hoofd gezien:

Chondroïtine wordt door het lichaam zelf aangemaakt. Voor voedingssupplementen wordt chondroïtinesulfaat gewonnen uit dierlijk kraakbeen, afkomstig van runderen of haaien.

Copyright (C) Orthokennis https://www.orthokennis.nl/nutrienten/chondro%C3%AFtine

Glucosamine tabletten bevatten veel kalium. Dit is vooral van belang voor mensen met hart of nieraandoeningen. Chondroitine wordt vooral verkregen uit runderkraakbeen. Omdat glucosamine en chondroitine niet onder de Wet op Geneesmiddelenvoorziening vallen hoeft de fabrikant geen bijwerkingen te vermelden.

Nu is Luna wel een super gevoelige kat, dus ik zou het voor normale katten zeker een kans geven.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Traumeel

Bericht door Asse-Poes »

Oei dit is dus niet geschikt voor Luna 😞
Maar op welk ingrediënt uit Dr Ann's Mobility reageerde ze nu?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Traumeel

Bericht door Synemios »

Ik denk de chondroïtine.
Tenzij de chitosan in haar voer gehydrolyseerd is maar dat staat er niet bij.
Dan zou het dat ook kunnen zijn.
Maar ja ik weet het soms ook niet hoor wat haar betreft, ze reageert op zoveel dingen.

Maar ik heb besloten om nu niets te doen en te kijken wat de solensia doet zonder ondersteunende middelen op de pea na.
En dan samen met onsior de 1e 3 weken.
Luna is momenteel niet meer te houden, die speelt veel, is lekker actief, ook qua interactie met de rest gaat het weer super. Dus hopelijk werkt de solensia net zo goed en heeft ze een keertje geluk en geen bijwerkingen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie