Help mijn kat sloopt de plinten en meer

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Nola
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2023 10:34

Help mijn kat sloopt de plinten en meer

Bericht door Nola »

Hallo,

Wij hebben twee ontzettend lieve katten (1 poes 1 kater), ze zijn nu 11 maanden oud en zijn half Ragdoll half Europese korthaar. Maar nu komt het, 1 van de 2 sloopt ongelofelijk veel. Zo zitten er (bijt)gaten in de lampenkap, luxaflex en heeft hij het nu voor mekaar gekregen de plint eruit te halen.
De katten mogen niet op onze slaapkamer (dat is de kamer waar de plint voor eruit getrokken is) maar ze kunnen wel in de ruime woonkamer, tweede slaapkamer, berging en de 2 hallen. We hebben een grote krabpaal in de woonkamer en in de tweede kamer staat ook 1. Ook kunnen ze op de kleding kasten in die kamer waardoor ze dus ook heel hoog een plek hebben. Verder hebben ze 2 tunnels en wel 10/15 speeltjes door het huis heen liggen. De katten gaan niet naar buiten omdat de kater doof is. Wel nemen we ze soms mee ons balkon op met een harnas om.

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat hij van de plinten afblijft? En de luxaflex?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help mijn kat sloopt de plinten en meer

Bericht door Dinky »

Het slopen van de plint, gebeurt dat alleen s nachts wanneer jullie op bed liggen? Want dan wil ze daarmee aangeven dat ze bij jullie wil zijn. Mijn vorige poes deed dat in ons vorige huis vooral wanneer ze hoorde dat we wakker waren en ze stopte altijd wanneer wij van de slaapkamer af kwamen. Ging ook om de plint bij de slaapkamerdeur.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Nola
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2023 10:34

Re: Help mijn kat sloopt de plinten en meer

Bericht door Nola »

Dinky schreef: 08 okt 2023 12:15 Het slopen van de plint, gebeurt dat alleen s nachts wanneer jullie op bed liggen? Want dan wil ze daarmee aangeven dat ze bij jullie wil zijn. Mijn vorige poes deed dat in ons vorige huis vooral wanneer ze hoorde dat we wakker waren en ze stopte altijd wanneer wij van de slaapkamer af kwamen. Ging ook om de plint bij de slaapkamerdeur.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Jaa tot nu toe alleen de plint voor onze slaapkamer deur. Ik snap dat hij naar binnen wilt alleen wilt mijn vriend liever niet dat de katten op ons bed komen
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help mijn kat sloopt de plinten en meer

Bericht door Dinky »

In ons vorige huis hebben we het geaccepteerd, was appartement waar woonkamer en slaapkamer aan elkaar zaten.
In huidige woning was het overdag hele woning tot beschikking en s nachts deur naar de gang/trappenhuis dicht waardoor ze in de nacht de woonkamer/keuken verdieping tot beschikking had maar niet in de gang kwam en dus niet meer bij de slaapkamerdeur kon komen als wij op bed lagen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Help mijn kat sloopt de plinten en meer

Bericht door Asse-Poes »

Bellow kruipt ook dwars door de luxaflex heen om maar bij een straaltje zon te komen.
Dus overdag zet ik de luxaflex vast op 50 cm boven het aanrecht.
Gelukkig zijn het houten luxaflex, en dat sloop je niet 1 2 3.

Ik had ook een kat die zowat de verf van een deur afkrabte omdat ze tijdelijk niet in een kamer kon komen, waar ik aan het verven was.
Pas toen de Verfklus klaar was, was mevrouw Poes weer tevreden 😀

Kortom wij passen ons -meestal- aan aan de wensen van de katten :lol:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help mijn kat sloopt de plinten en meer

Bericht door nellebel »

hier idem dito. als wij ergens zijn en de katten mogen er niet bij wegens klussen ofzo dan wordt de boel bijna gesloopt. dus zodra het kan gaan de deuren open en is het goed. overdag is onze slaapkamerdeur dicht, anders liggen ze de hele dag in bed. dan is er ook niets aan de hand. maar oh wee als ik naar de wc ga met de deur dicht, dan komt gijs echt wel even krabben en piepen. hier dus ook alles open. katten op bed, je slaapt er minder goed van maar het is super gezellig. guusje slaapt heel goed door, die moet ik smorgens zelfs wakker maken. maar gijs is tegen 4:00 uur wakker en die gaat altijd even rondrennen door de woonkamer en begint dan te roepen (lees piepen) om vervolgens terug naar bed te komen. 5: 00uur gaat de wekker en moeten we hem weer wakker maken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie