Kortdurende opgeblazen maag

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
SamaraKarma
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2023 22:56

Kortdurende opgeblazen maag

Bericht door SamaraKarma »

Mijn kat heeft vorig jaar 3x een rare "aanval" gehad die ongeveer een 10 minuten duurde. Ze begint dan opeens te schreeuwen en aan de zijkant bij haar maag ontstaat dan bijna een soort ballon. Ben toen uiteraard naar de da geweest maar die kon niks constateren en zei dat ze waarschijnlijk iets verkeerds heeft gegeten.

Nu is het een jaar goed gegaan en opeens kreeg ze vandaag weer zon aanval. Het probleem is alleen dat ik echt geen flauw idee heb wat er in huis ergens zou kunnen liggen wat die reactie oproept bij haar. Ik heb echt een kattenhuis als in dat ik geen enkele plant heb. Je struikelt hier bijna over de kattenspeeltjes. Ik let ook extra op met schoonmaakmiddelen en andere giftige troep dus ik heb echt geen flauw idee. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik zo heel af en toe een pissebed binnen heb lopen door het grasveld voor mij flat die als honden uitlaat plaats wordt gebruikt. (Ik woon op de eerste etage) het lijkt mij alleen nogal stug dat een pissebed die reactie kan veroorzaken in haar maag.

Heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn?

De aanval duurt inderdaad een minuut of 10. Daarbij gaat ze op haar zij liggen en probeert zich dan zover mogelijk uit te rekken. Als de aanval voorbij is komt ze weer vrolijk aanrennen en is er niks aan de hand. Ze eet en drinkt ook goed, ontlasting is ook niks vreemds mee.
Plaats reactie