Kitten problemen ontlasting

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnnaSt
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2023 16:17

Kitten problemen ontlasting

Bericht door AnnaSt »

Liya (7 maanden) en ik hebben een klein probleempje. Sinds kort blijft ontlasting aan Liya haar kont hangen. Het ziet er dan uit alsof ze diarree heeft, en vaak blijft ook een klein stukje hangen. Hierdoor ligt er af en toe een stukje poep in huis en Liya raakt soms ook gefrustreerd als het eraan blijf hangen. Het is ook elke dag weer een gevecht om het te mogen schoonmaken.

Weet iemand waar dit mee te maken heeft? Ik maak mij nog geen zorgen om haar, want in de bak ligt geen diarree, ze eet goed en qua gedrag is ze niet anders (ze oogt niet ziek oid).

Mijn vermoeden is het voer. 1 tot 2 maanden geleden is ze wel langszaam aan overgestapt van Acana kitten naar Iams kitten, maar ik lees geen herkenbare problemen hiermee. Ik zit er aan te denken dat hierdoor misschien haar ontlasting wat natter is, waardoor dit probleem ontstaat. Ze krijgt ook elke zondagochtend Whiskas kitten natvoer. Moet ik mij zorgen maken of moet ik iets veranderen in de voeding?

Of is het normaal dat mijn kitten altijd met een vieze kont door het huis loopt?(:lol:) De ontlasting in de bak lijkt namelijk gewoon hetzelfde als toen ze hier kwam (toen had ze geen vieze kont), namelijk hele drollen die ook niet vochtig lijken.

Logische antwoord lijkt mij Iams, Whiskas natvoer heeft ze nu al 1,5 week niet meer gehad en ze heeft nogsteeds dezelfde “klacht”. Mocht iemand nog een andere oorzaak kunnen bedenken dan hoor ik het graag. Ook hoor ik graag een goed alternatief voer met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Goed voer voor haar vind ik belangrijk en ben bereid om daar enigzins in te investeren, maar ben helaas ook nog een student.
Liya '01'03'2023' - british shorthair blue golden shaded
Plaats reactie