Huidallergie niet onder controle

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Huidallergie niet onder controle

Bericht door Synemios »

Ja, het eerste wat ik dacht toen ik het eerste stukje las was ook huisstofmijt, en dat kan door de tunnel komen.

huisstofmijt overleefd niet bij 60 graden, dus mocht ze ooit ergens anders op reageren wat wel uitwasbaar is dan zou je dat in ieder geval kunnen proberen.

Gelukkig helpt de xie-tang wel goed bij Yarah.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Huidallergie niet onder controle

Bericht door cerna »

Bedankt voor je reactie.
Gelukkig is Yarah nu weer de oude en gaat de tunnel in de vuilnisbak. Geen moment heb ik er aan gedacht dat Yarah hier niet goed op zou reageren. Het wondje ziet er ook alweer rustig uit. Dat gaat snel bij een jonge kat.
Nu maar even een weekje 1200 mg Xie Tang en daarna rustig afbouwen tot 600 mg en dan niet verder tot 300. Wel jammer dat ze dus waarschijnlijk haar hele leven op deze dosering moet blijven staan.

En dan het 'gevecht' aangaan met mijn man om de wollen vloerbedekking in de kamer die er inmiddels ook alweer 7 jaar ligt, te vervangen voor een gladde vloer want dat was opvallend: de fokker van Yarah heeft parket en Yarah heeft zich bij haar nooit gekrabd en vanaf de eerste week dat ze bij ons was krabde ze zich.
Maar het is wel lastig want waar laten we de meubels wanneer de vloer geëgaliseerd wordt? Bij vloerbedekking hoeven ze maar even weg en dan kunnen ze buiten ingepakt onder het zonnescherm, maar bij parket of PVC moet de vloer eerst 24 uur drogen voordat er iets komt te liggen.
En dat is altijd het bezwaar geweest van mijn man (plus dat hij vloerbedekking veel warmer vindt en je ook al die plukken stof en haar niet ziet die er een uur na het stofzuigen al weer liggen :lol: ). Maar het is wel een stuk hygiënischer.
Ik heb de hele winter om hem te overtuigen. :epray:
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Huidallergie niet onder controle

Bericht door Asse-Poes »

Vloer egaliseren ?? Is het zo'n maanlandschap dan?
De bijbehorende ondervloer egaliseert normaal gesproken voldoende.
Ik heb wit laminaat beneden en een wit geverfd parket boven. En dat is ideaal, zeker als er weer eens gekotst wordt :grin:
En om de voetjes van manlief extra warm te houden, kan je daar ook nog een vloerkleed(je) op leggen :lol:

Fijn dat Yarah weer helemaal ok is!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Huidallergie niet onder controle

Bericht door cerna »

Off-topic, maar TS is toch niet meer terug geweest.

Wij hebben op de benedenverdieping PVC en die vloer vereiste egalisering (alleen al alle lijmresten van 40 jaar vloerbedekking geven een bubbelvloer).
Hier staat het ook: https://www.egaliseren.nl/vloer-egalise ... -voor-pvc/

Parket werd ons destijds afgeraden omdat je altijd kringen houdt wanneer een kat gekotst heeft (tenzij je het gelijk opruimt, maar meestal gebeuren zulke dingen wanneer je niet thuis bent of slaapt) en dan vind ik parket toch wel iets te duur. Laminaat vind ik te veel glanzen en PVC bevalt mij prima. Nu mijn man nog :smile:
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Huidallergie niet onder controle

Bericht door Synemios »

Fijn dat Yarah weer ok is, en mooi dat ze naar je toe komt voor hulp trouwens.

Huisstofmijt is lastig want echt helemaal weg krijg je dat niet.
Ik heb ook van die luchtreinigers maar er is nooit bewezen dat dat echt werkt toch denk ik zelf van wel.

Nou dan heb je wat te doen Annet, maar het gaat je vast lukken om hem te overtuigen :lol:

pvc minimaal 5 uur maar beter is 24 uur zegt Edwin net, en dat staat ook in de link inderdaad.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Huidallergie niet onder controle

Bericht door Asse-Poes »

Off topic berichten kunnen ook erg leerzaam zijn :lol:
Succes met het overtuigen (chanteren is ook een optie) van je man :grin:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Huidallergie niet onder controle

Bericht door cerna »

Er zat alweer een mooi dun korstje op het wondje, maar wanneer iets gaat helen dan gaat het ook jeuken en ik weet niet wat Yarah vannacht gedaan heeft, maar vanmorgen was het weer helemaal open en er kwam vocht uit.
Ik heb de kliniek gebeld en moest een foto opsturen en aan de hand daarvan vond de assistente het (nog) niet nodig dat ik een afspraak zou maken. Ze adviseerde om er wondzalf op te doen.

Ik heb Beaphar wondzalf gekocht want dat zou ook de jeuk onderdrukken en voor snelle genezing zorgen, maar Yarah werd er helemaal dol van. Schudde zich, ging zich likken (maar kon er niet bij doordat het precies tussen de schouderbladen zit), hoopte dat ze het 'vieze spul' kwijt kon raken door hard te gaan rennen, en likte en likte waardoor de kale plek nu groter geworden is.

Ik vraag me af of ik hier wel mee door moet gaan want het ziet er nu heel vurig uit (en het was gisteren zo'n keurig wondje). Bij Amber heb ik dit 10 jaar geleden ook meegemaakt: eerst een klein wondje tussen het oor en het oog en na gebruik van wondzalf werd het steeds groter.

Wat is wijsheid?
Afbeelding
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Huidallergie niet onder controle

Bericht door Synemios »

Als het erger is geworden na het gebruik van die zalf zou ik het niet meer gebruiken.
Ik gebruik honingzalf van vetramil bij Lizzy sinds een paar dagen maar ik heb het verbonden ook met dat zelfklevende tape, alleen dat gaat niet bij het plekje van Yarah.

Maar als ik heel eerlijk ben zou ik nu even niets doen bij Yarah, en ik hoop dat ze er dan vanaf blijft zodat het goed kan helen.
Ik vermoed dat er iets in die zalf zit waar ze of nog meer jeuk van krijgt, of dat het bijt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Huidallergie niet onder controle

Bericht door cerna »

Ja, dat was ook mijn idee en daarom heb ik er al die tijd niets aan gedaan, maar doordat het helen met jeuk gepaard ging, irriteerde dat toch.
Een paar dagen een kap is niet mogelijk want de kap komt dan precies boven het wondje en dan kan ze nog krabben en een shirt gaat broeien.

Ik ben zo bang dat we in een vicieuze cirkel terechtkomen: korstje - jeuk doordat het heelt - krabben - wondje - korstje - enz..
Maar ze heeft er verder gelukkig geen last van. Speelt volop en eet goed.
Laten we maar het beste ervan hopen.

https://www.medpets.nl/beaphar-wondzalf ... k4QAvD_BwE
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Huidallergie niet onder controle

Bericht door Synemios »

Ja ik begrijp je angst, je kunt het ook niet 24/7 in de gaten houden, enige wat je nu kunt doen is het onderbreken als je ziet dat ze eraan zit.

Het is ook wel echt een heel ongunstige plek.

Gelukkig gaat het verder wel goed met haar dus ik ga hard duimen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie