Kitten bij volwassen kater tips

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Sannie1980
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2023 16:29

Kitten bij volwassen kater tips

Bericht door Sannie1980 »

Hoi ik heb net een bericht gestuurd maar volgens mij bij het verkeerde onderwerp gezet. Tik hem nog even voor hier..

Sinds een week hebben wij een poesje van 8 weken. Ivm introductie aan onze kater van 9 hebben wij haar al de hele week apart in een kamer zodat ze rustig kunnen wennen aan elkaar. Geur uitgewisseld, kennismaken door kier deur het ging allemaal prima. Sinds het weekend fysiek contact korte momenten op een dag. Onze kater vind het van een afstand prima maar zodra ze in zijn buurt komt begint hij te grommen blazen en loopt hij weg. De kleine loopt achter hem aan maar ik durf ze dan toch niet bij elkaar te laten. Iemand hier ervaring mee of tips?
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Kitten bij volwassen kater tips

Bericht door cerna »

Nee, geen ervaring met zo'n enorm leeftijdsverschil. Wel ervaring met kitten bij oudere kat.

Jouw kater (naam?) is zijn hele leven alleen geweest en krijgt nu opeens op zijn 'oude' dag een kleuter op zijn dak die wil spelen en misschien dat hij daar uiteindelijk voor te porren is, maar voorlopig is het kitten (naam?) alleen maar een indringer die in zijn territorium komt.

Wanneer je met je vraag was gekomen voordat het kitten kwam, had ik het afgeraden.
Ik heb - eerlijk gezegd - ook geen idee hoe je dit zou moeten aanpakken (fijn zo'n tip :-( ). Was de kater jonger geweest (max. 5 jaar verschil) dan zou ik zeggen, pak een speelhengel of een lintje of een lasermuis en ga met het kitten spelen, terwijl de kater in dezelfde ruimte is. Hij ziet dan dat het kitten geen bedreiging is en zal misschien over zijn angst heen stappen. Maar ik weet niet of een kat van 9 nog geïnteresseerd is in een spelletje.
Etensbakjes in dezelfde ruimte zetten, wil ook wel eens helpen en zou je kunnen uitproberen. En dan niet de bakjes gelijk heel dicht bij elkaar zetten.

En mocht er dan toch een klik komen dan zou ik er een tweede kitten bijnemen als speelkameraadje.
Mocht echter blijken dat de kater over een week of vier nog steeds niets van het kitten moet hebben, is het misschien beter om een ander huisje te zoeken voor het kitten want anders is je kater doodongelukkig (maar ik kan vanaf hier de situatie niet beoordelen).
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Plaats reactie