Automatisch kattenbak ervaring gezocht

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Sanxx
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2023 22:13

Automatisch kattenbak ervaring gezocht

Bericht door Sanxx »

Hallo,

Wij verwachten over een aantal weken onze kitten. En nu twijfelen of we hiervoor een elektrische/automatische kattenbak willen aanschaffen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben ermee en zo ja welk merk?

De rede dat wij wellicht een automatische zouden willen is als we toevallig beide een dag moeten werken dat de kitten/kat dan altijd een schone bak heeft. En niet dat de poep 5 uur in de bak blijft liggen ‘stinken’.

Ben benieuwd naar jullie meningen en alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Automatisch kattenbak ervaring gezocht

Bericht door Asse-Poes »

Welkom sanxx,

Nee geen ervaring mee. De prijs alleen al bezorgt mij een hartverzakking :shock:

Dat ene poepje per dag (per kat) vind ik persoonlijk geen probleem, maar gemak dient de mens :grin:
Er zijn nogal wat modellen te koop en de meeste sites hebben ook wel reviews.

Volgens mij zit er niemand op het forum hier met zo'n automatische bak.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Automatisch kattenbak ervaring gezocht

Bericht door Rik »

Sanxx schreef: 20 sep 2023 22:21 De rede dat wij wellicht een automatische zouden willen is als we toevallig beide een dag moeten werken dat de kitten/kat dan altijd een schone bak heeft. En niet dat de poep 5 uur in de bak blijft liggen ‘stinken’.
Dat is ook de reden waarom een kat zijn ontlasting ondergraaft :)

Eten maakt overigens ook heel veel uit. Hier is de ontlasting erg klein, compact, droog en reukloos (op KVV).

Tevens is een kattenbak met iets erin niet de enige reden waarom je meerdere kattenbakken moet hebben. Ga je dan 2 van die dingen aanschaffen? ;) Zeker bij een kitten zou ik gewoon een open bak adviseren met wat grit erin. Kan gewoon een simpele grote wasteil o.i.d. zijn. Dat hoeft dus geen officiële 'kattenbak' te zijn. (Ik heb hier een speciebak staan waar de katten dol op zijn.)

Sorry, je vroeg om ervaringen... maar die heb ik dus niet :)
Zag ik nou dat die dingen wel €499,95 kosten? YIKES.
(En dan weet je nog niet eens zeker of je kat zo'n bak prefereert boven een simpele wasteil ;) )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Automatisch kattenbak ervaring gezocht

Bericht door Asse-Poes »

Ik zat me even af te vragen hoe dat nou werkt, zo'n kattenbak, als de kat aan de diarree is.

Weliswaar een oud topic, maar misschien heb je er iets aan.

https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 35&t=16893
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie