Kattenfontein voor Main Coon

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
LokiMC
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2023 16:29

Kattenfontein voor Main Coon

Bericht door LokiMC »

Hi all,
Hulpvraag
Wij hebben hier een heel leuke, lieve Main Coon kater rondlopen die jammer genoeg liever met water speelt dan dat hij ervan drinkt. Waterbakje met siliconen rand hebben we eerst geprobeerd maar binnen de minuut slaagt hij erin om het bakje helemaal om te gooien. Op naar een drinkwaterfontein dan… 1,5 kg… top ding en zwaar genoeg.. dacht ik. Niet dus, Binnen de minuut is deze volledig gedemonteerd en omgegooid. Hij gaat dan lekker met zijn buik in het water liggen.. lees: ik ga constant met een mop rond😂 heeft er iemand ook dit issue? En natuurlijk belangrijker: de ideale oplossing? Die zwaar genoeg is? 🙏🏻
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kattenfontein voor Main Coon

Bericht door Asse-Poes »

Ik ken het probleem niet, maar toen wij nog een hond hadden, merkten we dat de kat het liefst uit zijn bak dronk.
De hond is inmiddels overleden, maar de drinkbak gebruiken we nog steeds.

https://www.dtails.nl/stenen-voer-en-wa ... blauw.html

Knappe kat die daar mee aan de haal gaat 😀

Ander idee als je kat op het aanrecht mag komen: zet een stenen drinkbak in de gootsteen. :grin:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Re: Kattenfontein voor Main Coon

Bericht door Guazala »

Onze 2 maine coons spelen ook graag met hun water.
Pixel verdrinkt het speelgoed dat ze gevangen heeft. Filou houdt van wilde voetbadjes.

Bij ons gooien ze de bakken niet om, maar vaak ligt er meer water rondom dan in de bak en af en toe druipt het tot 2m hoog van de muren.

Wij hebben de bakjes en hun fonteintje op onderzetter schalen voor grote bloempotten gezet. Het meeste water dat uit de bak gaat, komt dan in die schaal terecht. Scheelt toch al wat opkuiswerk.
LokiMC
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2023 16:29

Re: Kattenfontein voor Main Coon

Bericht door LokiMC »

@ass-poes
Bedankt, Stenen kom zullen we eens proberen! Gootsteen liever niet

@guazala. Schaal heb ik inderdaad ook toegepast. Maar hij schuift de kom op tot aan de rand en kapt ze dan om, over de rand🤷‍♀️.

Misschien de combo vn stenen kom én schaal😂👍🏻
Plaats reactie