Katten eten voer kitten op

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Otegae
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2023 12:46

Katten eten voer kitten op

Bericht door Otegae »

Wij hebben twee volwassen katten en een kitten. De volwassen katten eten met een automatische voerbak, omdat ze heel erg schrokken en anders grote hoeveelheden in een keer opeten. De kitten voeren we de hele dag door kleine beetjes. Hij stopt met eten als hij vol zit. Nu is het probleem echter dat we altijd thuis moeten zijn om de kitten te eten te geven. Als we er niet zijn, krijgt hij geen eten, omdat we het niet kunnen laten staan (wat hij wel gewend was bij de fokker). Heeft iemand tips over hoe we onze kitten normaal kunnen laten eten zonder dat de andere katten het opeten? We zijn bang dat hij met een automatische voerbak ook bestolen wordt en bakken met chip zijn er pas vanaf 150 euro.
OMH
Poema
Poema
Berichten: 276
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Katten eten voer kitten op

Bericht door OMH »

Hoi, ik heb dat ook meegemaakt met een kitten en twee volwassen katten. En hoewel ik geen automatische voerbakken had was de run op het kittenvoer aanvankelijk groot, dus bleef ik erbij. Hier heeft het geholpen, na een tijdje wisten ze alle drie welk bakje ze moesten hebben. Natuurlijk vonden de volwassen katten het kittenvoer ook lekker, maar dat is dan weer een kwestie van hoeveelheid, desnoods geef je je twee volwassen katten ook een paar porties per dag.
Er zijn ongetwijfeld ervaringsdeskundigen hier die het beter weten dan ik - niet onaardig bedoeld - maar hier ging het op den duur prima.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Katten eten voer kitten op

Bericht door Asse-Poes »

Als je niet de hele tijd (of tijdens de voerbeurten) erbij kunt blijven, vrees ik dat een chipbak de enige oplossing is.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Katten eten voer kitten op

Bericht door crazycatladyP »

Toen ons kitten klein was, maakte ik een gaatje in een doos, waar alleen het kitten door paste.
Doos dicht met duct tape en elke dag even open maken voor bijvullen en schoon bakje.
Na een tijdje was het niet meer nodig, kon ook zij gewoon over op porties voer.

Moeten je oudere katten alleen geen slopers zijn of zo vastbesloten dat ze klem komen te zitten :lol:
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Plaats reactie