Kitten ineens ‘s nachts niet meer zindelijk

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Nijntje_3
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2023 00:05

Kitten ineens ‘s nachts niet meer zindelijk

Bericht door Nijntje_3 »

Hoi allemaal!

Ik wil even een vraagje stellen. Ik heb een kitten van nu inmiddels zo’n 8 a 9 weken. Ze deed mijn andere 2 katten altijd na, zo ook dat ze meteen zindelijk was. Echter wil ze in de nacht steeds bij mij op bed slapen, dat vind ik prima want mijn andere kat slaapt ook bijna altijd op mn (2 persoons) bed. Maar nu komt t, ze wil in de nacht alleen maar op mijn bed plassen. Ik vind dit ZO goor….. ik kan veel hebben, maar dit liever niet. Overdag doet ze haar behoeftes wel op de bak, poept ‘s nachts ook op de bak, maar plast daar sinds een week dus niet in de nacht. (Heb genoeg kattenbakken).

Iemand tips?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten ineens ‘s nachts niet meer zindelijk

Bericht door Rik »

Heb je ook een van die bakken op de slaapkamer staan?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kitten ineens ‘s nachts niet meer zindelijk

Bericht door Asse-Poes »

Ja dat is zeker goor 😞
Hier weet ik zo 1 2 3 ook geen oplossing voor. Behalve wat Rik al zei: kattenbak in de slaapkamer zetten. Liefst vlakbij het bed. Ook niet fris, maar hopelijk is dat tijdelijk.

Je lakens kan je het beste wassen met biotex groen. Dat is het enige wasmiddel waarmee je ook echt alle geur en enzymen van de urine wegkrijgt.
Zolang poes de urinegeur blijft ruiken, loop je het risico dat poes je bed blijft gebruiken als toilet.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Nijntje_3
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2023 00:05

Re: Kitten ineens ‘s nachts niet meer zindelijk

Bericht door Nijntje_3 »

-update-

Ik kom net thuis, heeft ze ook in de box van mijn zoontje geplast.... ze is de enige van de 3 die zulke plekken kiest. Ik vind dit zo goor..... en bovendien ook niet kunnen met een kindje van 1,5 jaar. Ik had vandaag voor t eerst overdag mijn slaapkamerdeur dicht, waarschijnlijk daarom..... maar ik wil zo graag dat ze gewoon weer plast op de bak. Ik had haar zonet ook "betrapt" in de box, ik had haar gelijk in de kattenbak gezet, wat ik overigens vaker op een dag doe. Maar ja.... iemand die me kan helpen?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kitten ineens ‘s nachts niet meer zindelijk

Bericht door Synemios »

Overal mini kattenbakjes neer zetten heeft bij ons geholpen.
En met biotex groen alles uitwassen maar die tips heb je al gekregen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie