Miauwen in de ochtend

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Kittenchippie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2023 08:12

Miauwen in de ochtend

Bericht door Kittenchippie »

Beste lezers,

Sinds een half jaar hebben mijn vriend en ik een Britse korthaar aangeschaft. In het begin kon hij erg goed alleen en deed niet aan miauwen in de ochtend of in het algemeen. Na een aantal maanden begon hij elke dag rond een uur of 5 uur in de ochtend kei hard voor de deur te miauwen wat erg storend is. Nu doet hij het ook als ik de tussen deur even dicht heb en bezig ben op de andere kamers met de was etc. Wij willen hem niet op de slaapkamer hebben want dan maakt hij ons in de nacht wakker. We proberen heb in de avond ook erg bezig te houden om hem moe te maken, maar dat werkt niet altijd. Gaat dit weg als hij wat ouder word of zit het er nu in geprent bij hem…? Een extra kat er bij accepteert hij helaas niet.. we zijn een beetje moedeloos aan het worden van weinig slaap en hebben al veel geprobeerd
Loekie2001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2023 12:24

Re: Miauwen in de ochtend

Bericht door Loekie2001 »

Hi! Ik kan me voorstellen dat je niet perse al om vijf uur gewekt wil worden door je kant. Maar ik vroeg me wel af op basis waarvan denk je dat hij een extra kat er bij niet accepteren?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Miauwen in de ochtend

Bericht door Rik »

Waarschijnlijk hebben jullie een (of paar) keer gereageerd om 5.00 toen hij om aandacht vroeg. Dat duurt zo'n 14 dagen om dat weer af te leren (en dan ook echt negeren want zelfs STIL schreeuwen is aandacht voor hem).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kittenchippie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2023 08:12

Re: Miauwen in de ochtend

Bericht door Kittenchippie »

Loekie2001 schreef: 01 sep 2023 19:25 Hi! Ik kan me voorstellen dat je niet perse al om vijf uur gewekt wil worden door je kant. Maar ik vroeg me wel af op basis waarvan denk je dat hij een extra kat er bij niet accepteren?

Wij hebben al geprobeerd een kat er bij te nemen en dat hebben we voorzichtig aangepakt, maar het werd alleen maar vechten met elkaar uiteindelijk…
Kittenchippie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2023 08:12

Re: Miauwen in de ochtend

Bericht door Kittenchippie »

Rik schreef: 01 sep 2023 19:39 Waarschijnlijk hebben jullie een (of paar) keer gereageerd om 5.00 toen hij om aandacht vroeg. Dat duurt zo'n 14 dagen om dat weer af te leren (en dan ook echt negeren want zelfs STIL schreeuwen is aandacht voor hem).
Jaa wij hebben in het begin wel geprobeerd het geen aandacht te geven, maar als wij wakker worden door hem moeten we altijd plassen en dan negeren we het wel, maar krijgt hij toch een soort van aandacht… ook al doen we de tussen deur dan niet open.
OMH
Poema
Poema
Berichten: 276
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Miauwen in de ochtend

Bericht door OMH »

Kittenchippie schreef: 02 sep 2023 11:14 Jaa wij hebben in het begin wel geprobeerd het geen aandacht te geven, maar als wij wakker worden door hem moeten we altijd plassen en dan negeren we het wel, maar krijgt hij toch een soort van aandacht… ook al doen we de tussen deur dan niet open.
Ik ben bang dat hij weet hoe laat jullie gaan plassen. Dat is hier ook zo. Ik sta altijd op rond zeven uur, maar dan heeft Tika al een kwartiertje voor de deur staan/liggen miauwen. Eigenlijk best wel slim. Ik denk soms dat katten kunnen klokkijken!
Succes ermee!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Plaats reactie