Pijn in bekje

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Juna
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2023 16:05

Pijn in bekje

Bericht door Juna »

Hoi allemaal,
Mijn 14 jarige kat Bolletje, eet al een tijdje niet zo lekker omdat hij ontstoken tandvlees heeft.
Kort geleden heeft de dierenarts een kiesje getrokken die ook pijn deed.
Hij zit momenteel op dag zes van een antibiotica kuur.

Hij blijft een beetje een pijnlijk bekje houden, en omdat hij ook een nierpatientje is, ben ik voorzichtig met pijnstillers.
Hij gebruikt normaal nierdieet van hills en royal canin. Maar nu hij minder eet, mag iets anders ook.
Ik zoek iedere dag naar soorten voer die hem net wat extra stimulans geven om te eten.
En ik was op zoek naar tips.

Welke soorten voeding gingen er bij jullie poezels goed in toen ze ziek of onwel waren?
Welke merken voer, en overige truckjes lukten?

Hij is alles voor me, en ik vind eigenlijk alles prima als hij maar iedere dag wat eet.

Ik ben heel blij met tips ❤️
Mau2023
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 jul 2023 23:41

Re: Pijn in bekje

Bericht door Mau2023 »

Mijn zieke kat van 12 jaar (en nierproblemen) vindt liquid sticks heeerlijk. Dat is vrijwel het enige wat ze nu nog eet.. Vandaag hebben we Felix Senior brokjes gekocht en daar was ze ook meer in geïnteresseerd. De regel bij onze kat is nu ook; alles wat ze eet is iets. Liefst natuurlijk haar dieetvoeding, maar als ze maar iets eet...

Heel veel sterkte en ik hoop dat Bolletje snel weer wat gaat eten!
Mariskaha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2021 19:25

Re: Pijn in bekje

Bericht door Mariskaha »

Wij gaven onze katten gekookt visfilet (koolvis en bij Jumbo hebben ze diepvrieszakken zalmfilet) en dat vonden ze het lekkerst als het nog een beetje warm was. Gekookt kipfilet vonden ze ook lekker maar dat is nu misschien te veel gekauw en natvoer zoals Sheba, Gourmet etc. en die liquid sticks inderdaad. Even uitproberen wat ze lekker vindt. Succes en sterkte, en beterschap voor Bolletje!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Pijn in bekje

Bericht door Asse-Poes »

De kleine blikjes van Schesir (kip in cooking water) zijn bij mijn katten favoriet, net als de Gourmet Gold Mousse.
Om mijn zieke Bellow weer aan zijn normale eten te krijgen deed ik een klodder Vitakraft Liquid Snack of Purina Exquisite Puree over zijn brokjes.

Beterschap voor Bolletje!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Pijn in bekje

Bericht door Miloe »

Toen mijn vorige kat niet of minder at, was tonijn uit blik aangelengd met water het enige wat ze nog at. Mss is dat ook iets voor Bolletje?
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Pijn in bekje

Bericht door Synemios »

porta 21 of schesir en bij katten met nierproblemen doe ik er wel ipakitine of porus one door.
Kattovit heeft ook liquid snacks speciaal voor katten met nierproblemen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Pijn in bekje

Bericht door crazycatladyP »

Die Kattovit snack gaat er hier inderdaad ook goed in.
Soms helpt het als ik een lekker snoepje over haar dieetvoer verkruimel, dan gaat de rest ook mee naar binnen.
Ik heb in het begin bij medpets een proefpakket nierdieet besteld, daar zit van alles wat in en is het makkelijker om te kijken wat ze lekker vinden, zonder dat je meteen 12 blikjes van iets in huis hebt.

En als dat allemaal niet werkt, dan beter iets eten dan niet eten, inderdaad.
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Juna
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2023 16:05

Re: Pijn in bekje

Bericht door Juna »

Hoi allemaal,
Bedankt voor de tips.

Uiteindelijk blijkt dat Bolletje erg gek is op sheba mini filets rund en zalm. Die gaan er goed in.
Ik had ook mousse varianten geprobeerd maar die wil hij niet. Ik denk omdat het een beetje licht zuur is, en dus prikt in zijn tandvlees. Zo ziet het er in ieder geval uit als hij het probeert, alsof het prikt of bijt.

Wat hij ook lekker vind en nog wel eet is gourmet perle zakjes, verschillende smaakjes.
Zijn nierdieet, helaas nog steeds niet echt. Maar wel Hills senior harde brokjes. Die krijgt hij om de 1 of andere reden makkelijker naar binnen dan de andere hills nierdieet brokjes.

Ik heb nog een vraagje, maar maak er even een nieuw topic voor aan omdat het net even een ander soort vraag is.
Super bedankt hier!
Plaats reactie