Geurdoek voor onze kat

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Mezo22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jun 2023 21:32

Geurdoek voor onze kat

Bericht door Mezo22 »

Morgen gaan wij naar een tweede Ragdoll kijken. Een kitten wel te verstaan.
Nu las ik ergens om een doekje mee te nemen om de geur van de kitten mee naar huis te nemen voor gewenning.

Hebben jullie hier ervaringen mee?

(Onze kat is net 1 jaar geworden)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Geurdoek voor onze kat

Bericht door Asse-Poes »

Ja dat is zeker een goed idee.
Ik heb dat ook gedaan. Of het echt geholpen heeft, weet ik niet zeker, maar kwaad kan het in ieder geval niet 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Mezo22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jun 2023 21:32

Re: Geurdoek voor onze kat

Bericht door Mezo22 »

Asse-Poes schreef: 01 jul 2023 14:16 Ja dat is zeker een goed idee.
Ik heb dat ook gedaan. Of het echt geholpen heeft, weet ik niet zeker, maar kwaad kan het in ieder geval niet 😀
Dank je wel voor je antwoord 😊
MarMar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 aug 2023 10:20

Re: Geurdoek voor onze kat

Bericht door MarMar »

En heeft het geholpen?
Wij halen zaterdag onze kittens Skye en Blue op en was van plan een dekentje van onze huidige poes Shiva mee te nemen in de auto, en heb laatste keer met kittenbezoek 2 kleine dekentjes achter gelaten bij de kittens, die ik bij thuiskomst bij de krabpaal van Shiva leg.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Geurdoek voor onze kat

Bericht door Asse-Poes »

Dus Shiva kent de geur van de kleine Birmaantjes al? En hoe reageerde ze daar op?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
MarMar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 aug 2023 10:20

Re: Geurdoek voor onze kat

Bericht door MarMar »

Nee we waren ze vergeten dus nemen de doekjes zaterdag mee. En voordat we ze kennis laten maken laten we eerst Shiva de geurdoekjes ruiken door die bij haar neer te leggen.. Maar tot nu toe zijn wij al 3 x op kittenbezoek geweest en hebben de kleintjes geknuffeld en vast gehad en Blue had zelf kopjes gegeven. Shiva reageerde totaal niet op de vreemde geur aan onze kleding bij thuiskomst.
Plaats reactie