Kitten is erg bang

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Eveliennn
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2023 15:12

Kitten is erg bang

Bericht door Eveliennn »

Hallo allemaal!
Wij hebben sinds dinsdagavond een ragdoll katertje van 12 weken oud. De eerste avond is hij zich meteen gaan verstoppen. 's Nachts is hij wel naar de kattenbak geweest en heeft hij gegeten. Nu zijn we vrijdag en elke dag is er wel een kleine vooruitgang (zich veel minder ver verstoppen, eventjes durven op de zetel komen als mijn vriend en ik tv kijken), vandaag zijn we vrijdag en is hij nog steeds bangig. Iets minder wel, hij zit nu eerder bv aan de rand onder de zetel ipv een heel ver donker hoekje. Is dit nog normaal kitten gedrag?
We doen erg ons best hem gerust te stellen en laten hem alles verkennen op zijn tempo.
Is het slim hem af en toe op te pakken of juist helemaal niet? Aaien wil hij niet, deinst achteruit. Gisteren lukte het hem op zijn kopje te aaien toen hij bij ons op de zetel zat, heel even, maar hij snorde wel en gaf of het idee dat hij het fijn vond (oogjes sluiten en kopje scheef).
Tips om het hem makkelijker te maken zijn altijd welkom!!
Eveliennn
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2023 15:12

Re: Kitten is erg bang

Bericht door Eveliennn »

Toch nog even een toevoeging. Vanavond begon hij plots hartverscheurend te schreeuwen. Ik heb geen idee wat er was...
Dacht misschien heeft ie dorst of honger. Zijn etensbakje en drinken onder de zetel gezet en hij heeft vrij lang zitten drinken. Ik hoop dat dat het was. Ik maak me echt zorgen ☹️
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten is erg bang

Bericht door Rik »

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie