Goedkope huismerk kattenbakvulling?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Goedkope huismerk kattenbakvulling?

Bericht door crazycatladyP »

En nu is de biokat micro opgeslagen naar 15,- euro bij bol :shock:
Was net zo blij met deze optie, maar dat wordt me toch te gortig.
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Goedkope huismerk kattenbakvulling?

Bericht door Rik »

crazycatladyP schreef: 12 jul 2023 16:50 En nu is de biokat micro opgeslagen naar 15,- euro bij bol :shock:
Was net zo blij met deze optie, maar dat wordt me toch te gortig.
Bij Zooplus is die nog wel €10,99.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... ijne/66054

Maar het is inderdaad niet meer leuk, die prijsstijgingen.
(vandaar dat ik geen Biokat's meer doe)

Oeps. Ik zie dat je niet tevreden over bezorging van Zooplus (DHL) was :roll:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Goedkope huismerk kattenbakvulling?

Bericht door crazycatladyP »

Toch bedankt voor het meedenken Rik!
Ik ga ook maar overstappen en de eurokat van Tim`s proberen.
Ik hou jullie op de hoogte ;-)
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Goedkope huismerk kattenbakvulling?

Bericht door nellebel »

ben sinds 2 weken overgestapt op de goedkope variant van welkoop. de grove variant. ben nog in overgangsfase. dus nu 1 bak nieuwe grit andere bak oude grit. wat blijkt nu, zij vinden de nieuwe grove grit ook fijner en gaan eigenlijk bij voorkeur op het nieuw grit. en daar is geen uitloop bij. bij de hele fijne grit heb ik de hele kattenkamer, hal, woonkamer en ons bed vol liggen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Re: Goedkope huismerk kattenbakvulling?

Bericht door Guazala »

nellebel schreef: 13 jul 2023 06:56 wat blijkt nu, zij vinden de nieuwe grove grit ook fijner en gaan eigenlijk bij voorkeur op het nieuw grit. en daar is geen uitloop bij. bij de hele fijne grit heb ik de hele kattenkamer, hal, woonkamer en ons bed vol liggen
Klontert grove grit dan voldoende? En geeft dat niet meer geurtjes?
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Goedkope huismerk kattenbakvulling?

Bericht door crazycatladyP »

nellebel schreef: 13 jul 2023 06:56 ben sinds 2 weken overgestapt op de goedkope variant van welkoop. de grove variant. ben nog in overgangsfase. dus nu 1 bak nieuwe grit andere bak oude grit. wat blijkt nu, zij vinden de nieuwe grove grit ook fijner en gaan eigenlijk bij voorkeur op het nieuw grit. en daar is geen uitloop bij. bij de hele fijne grit heb ik de hele kattenkamer, hal, woonkamer en ons bed vol liggen
Dat vind ik ook dat het minder uitloopt, wij hebben 2 om 2 met fijn en grover grit.
Ik denk omdat het zwaarder is, het eerder van de pootjes valt.
Wel vind ik de klonten sneller uit elkaar vallen met scheppen, dat heb ik met de micro minder.
Maar ik ga ook over naar het grove grit, de enige die echt de voorkeur gaf aan de micro, was *Niamh.
De bak waar dat inzit, wordt nu nauwelijks gebruikt, dus ik kan net zo goed overgaan naar de goedkopere grove variant.
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Goedkope huismerk kattenbakvulling?

Bericht door crazycatladyP »

Wij hebben inmiddels van Tim`s de petmazing geprobeerd en die bevalt super!
Iets minder fijn dat de micro van biokat, maar het scheelt niet veel.
Klontert goed en ik vind hem zelfs iets minder stuiven dan de micro en hij is geurloos.

Vandaag de eurokat uitgeprobeerd, ipv de classic, deze is dus wat grover, maar die vind ik ontzettend stuiven, hoe die gaat bevallen op lang termijn zal ik binnenkort updaten :smile:
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Goedkope huismerk kattenbakvulling?

Bericht door Synemios »

Ik ben benieuwd, hier zijn we weer terug naar de oude biokats want ik kreeg het benauwd van ander grit.
De micro was weer gezakt bij bol, soms is het tijdelijk verhoogd omdat dan een andere aanbieder verkoopt.
Daarom heb ik het vast in mijn lijst staan dan heb ik meteen de goede die via bol zelf verkocht wordt.
Het is nog duur maar ik heb dan wel select korting.

Jammer dat de welkoop hier niet in de buurt zit.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Goedkope huismerk kattenbakvulling?

Bericht door nellebel »

nou die van de welkoop erg grof werkt als een tierelier. geen uitloop meer en de katten vinden het nog fijner ook. had de andere bak met het fijne spul laten staan. daar gaan ze dus niet meer op. had nog een restje staan en nu de restje in bak 2 onderin gedaan met het grove spul bovenop. ze gaan er wel op maar graven heel voorzicht om niet aan het fijne spul te komen. voelt schijnbaar dus voor hun ook niet fijn tussen de pootjes. ga deze week dus nieuwe zak van die grove ervij halen. zak is nu leeg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Goedkope huismerk kattenbakvulling?

Bericht door crazycatladyP »

Grappig, hier geven ze juist de voorkeur aan het fijne grit.
Goede tip van bol, ik had het alweer uit mn mandje gegooid.
Dank Denise!
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Goedkope huismerk kattenbakvulling?

Bericht door crazycatladyP »

De Eurokat`s wordt hem niet voor ons, stuift vreselijk en klontert ook niet lekker.
Wij blijven bij de petmazing, heb net 4 zakken besteld, dus we kunnen weer even vooruit ;-)
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Goedkope huismerk kattenbakvulling?

Bericht door BaasjevanPippa »

AnnaSt schreef: 26 jun 2023 16:45 Hi allen,

Onlangs heb ik een kitten gekocht (britse korthaar). Zij maakt bij de fokker nu gebruik van het peewee systeem. Ik vind het zelf onnodig om te investeren in dure kattenbakvulling, omdat je er immers maar je behoefte op doet. Dat geld gebruik ik liever voor betere voeding. Ik was al tot de conclusie gekomen dat ik klontvormende moest hebben, maar wat zijn goedkope aanraders? Heeft iemand van jullie ervaring met kattenbakvulling van de supermarkten? AH is bij mij om de hoek, dus het zou handig zijn als ik het daar mee kan pakken. De 4-voudige variant schijnt niet geweldig te zijn zoals ik las op het internet, maar ze hebben ook schep en schoon in 2 varianten: 'hygiene' en 'fijn'. Iemand hier ervaringen mee? Ik hoor graag wat jullie aanraden.

Groetjes.
Oud topic, maar ik ga toch even reageren :) Ik heb dezelfde kattenbak als jij en ik heb er houtkorrels van O Nelli in. Bestel 3 zakken per keer en doe daar een heel jaar mee, omdat je alleen maar het zaagsel uit de bak hoeft te schudden en de bak maar af en toe helemaal hoeft te verschonen. Veel goedkoper dan de korrels van Peewee zelf. En maak niet de fout die ik zelf eerst maakte door elke keer de bak helemaal te verschonen.
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Plaats reactie