navelbreukje! Help!?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

navelbreukje! Help!?

Bericht door wanderlust »

Midnight heeft sinds 22 juli (tenminste dat is wanneer ik het ontdekt hebt) een bultje onderaan de buik. het is een vrij "grote" bult. maar hij eet, drink goed. hij poept goed, plast goed (van wat ik zie). en speelt en kroelt heerlijk. Ik kan het bultje indrukken en bewegen en dit laat hij zonder moeite toe en geeft hem ook geen pijn, hij kan als hij aan het spinnen is gewoon door spinnen.

toch baart het me zorgen, ik dacht namelijk eerst het is een vetbult(je). Maar nu hoor ik sinds gisteren dat het ook een navelbreuk kan zijn. online lees ik hier niet bepaalde positieve dingen over... nu is mijn vraag moet dit behandeld worden? want als ik de kosten opzoek en lees van de dierenartsen in de buurt hebben we het echt over erg veel geld. ik ga sowieso morgenochtend even bellen omdat het me niet lekker zit. Maar zijn er meerdere mensen die ervaringen hebben met een navelbreuk die onbehandeld is gebleven zonder complicaties?

ik kan hem zelf ook niet wegmasseren
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: navelbreukje! Help!?

Bericht door Synemios »

Ik heb een kat gehad met een navelbreukje en dat is tijdens de castratie gratis verholpen.
Kosten kunnen verschillen per praktijk maar ik zou eerst na laten kijken of het ook echt een navelbreukje is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie