Plekje voorpoot kat

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Plekje voorpoot kat

Bericht door Synemios »

Je dierenarts heeft gelijk daar zijn geen goede testen voor als het om katten gaat.
En dan kom je meteen bij het ingewikkelde punt, als het om een contact/omgevings allergie gaat dan kan het ook nog een wasmiddel zijn waar ze op reageren, ( dekentjes, kussentjes, kleding) of de vloer maar die maak je met alleen water schoon dus dat zal het niet zijn.
Maar zelfs huisstofmijt zou het kunnen veroorzaken en dan kun je daar weinig aan doen behalve je huis saneren maar helemaal weg krijg je dat niet.

Komt ze buiten?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Plekje voorpoot kat

Bericht door Asse-Poes »

Ik heb 0 verstand van allergieën, maar mijn kat gebruikt precies dezelfde plek van zijn beide voorpootjes om zijn bekje mee schoon te poetsen nadat hij natvoer gegeten heeft.
En daarna moeten beide pootjes uitgebreid afgelebbert worden (etensresten van bekje die op pootje zitten?)
Bij brokjes doet hij dit niet.

Geen idee verder. Bellows voorpootjes zijn daar wel vaak natter, maar geen plekjes zoals bij jouw kat.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Jim en Dwight
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 jul 2022 12:25

Re: Plekje voorpoot kat

Bericht door Jim en Dwight »

Synemios schreef: 02 aug 2023 16:42 Je dierenarts heeft gelijk daar zijn geen goede testen voor als het om katten gaat.
En dan kom je meteen bij het ingewikkelde punt, als het om een contact/omgevings allergie gaat dan kan het ook nog een wasmiddel zijn waar ze op reageren, ( dekentjes, kussentjes, kleding) of de vloer maar die maak je met alleen water schoon dus dat zal het niet zijn.
Maar zelfs huisstofmijt zou het kunnen veroorzaken en dan kun je daar weinig aan doen behalve je huis saneren maar helemaal weg krijg je dat niet.

Komt ze buiten?
Precies. Ze zei inderdaad dat het een eindeloze zoektocht zou zijn. Gelukkig zijn de klachten al een heeel stuk minder sinds we overgeschakeld zijn op anallergene voeding. Ze komt niet buiten
Gebruikersavatar
Jim en Dwight
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 jul 2022 12:25

Re: Plekje voorpoot kat

Bericht door Jim en Dwight »

Asse-Poes schreef: 02 aug 2023 16:53 Ik heb 0 verstand van allergieën, maar mijn kat gebruikt precies dezelfde plek van zijn beide voorpootjes om zijn bekje mee schoon te poetsen nadat hij natvoer gegeten heeft.
En daarna moeten beide pootjes uitgebreid afgelebbert worden (etensresten van bekje die op pootje zitten?)
Bij brokjes doet hij dit niet.

Geen idee verder. Bellows voorpootjes zijn daar wel vaak natter, maar geen plekjes zoals bij jouw kat.
Haha oké! Wel toevallig dat het precies dezelfde plek is. Misschien dat het dan toch iets met hardnekkig schoonmaken te maken heeft
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Plekje voorpoot kat

Bericht door Asse-Poes »

Ik weet ook niet hoe jouw kat haar bekje schoonpoetst, maar je zou eens kunnen opletten of zij het ook op die manier ook doet na haar maaltijden.

De plek op het pootje is best wel logisch. Bellow gebruikt de pootjes dus als washandje.

Het is best wel bijzonder dat bij jouw kat het bij beide binnenkanten van de pootjes is en verder helemaal nergens anders, dan zou het gebruik als washandje een verklaring kunnen zijn.
't Is maar een idee...mijn washandje is in het midden ook dunner door het vele gebruik :grin:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Plekje voorpoot kat

Bericht door Rik »

Jim en Dwight schreef: 02 aug 2023 20:04 Haha oké! Wel toevallig dat het precies dezelfde plek is. Misschien dat het dan toch iets met hardnekkig schoonmaken te maken heeft
Wacht... gebruikt ze altijd beide pootjes om haar gezicht schoon te maken?
Zijn katten ook niet 'links' of 'rechts' en gebruiken ze altijd hetzelfde pootje?? :lol:

(Daar moet je eens op letten ;) )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Plekje voorpoot kat

Bericht door Asse-Poes »

Rik schreef: 02 aug 2023 20:30 Wacht... gebruikt ze altijd beide pootjes om haar gezicht schoon te maken?

Bellow wel. Met zijn linker binnenpootje kan hij niet bij zijn rechter mondhoek komen :grin:
Dus hij heeft beide binnenpootjes nodig.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Jim en Dwight
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 jul 2022 12:25

Re: Plekje voorpoot kat

Bericht door Jim en Dwight »

Asse-Poes schreef: 02 aug 2023 22:33 Bellow wel. Met zijn linker binnenpootje kan hij niet bij zijn rechter mondhoek komen :grin:
Dus hij heeft beide binnenpootjes nodig.
Haha ja inderdaad. Bij mij gebruiken ze ook allebei zowel het linkse als het rechtse pootje
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Plekje voorpoot kat

Bericht door Synemios »

Nou, ik ga er toch eens op letten :grin:
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Jim en Dwight
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 jul 2022 12:25

Re: Plekje voorpoot kat

Bericht door Jim en Dwight »

Asse-Poes schreef: 02 aug 2023 20:26 Het is best wel bijzonder dat bij jouw kat het bij beide binnenkanten van de pootjes is en verder helemaal nergens anders, dan zou het gebruik als washandje een verklaring kunnen zijn.
't Is maar een idee...mijn washandje is in het midden ook dunner door het vele gebruik :grin:
In mijn ogen klinkt dit enigszins logisch, toch? 😅 Mij lijkt dit een logischere verklaring dan dat het iets met haar allergie te maken zou hebben. Lijkt me sterk dat het op exact dezelfde plekken op haar pootjes tot uiting komt, en dan toevallig ook nog op precies de plek waar ze zich mee wast
Gebruikersavatar
Jim en Dwight
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 jul 2022 12:25

Re: Plekje voorpoot kat

Bericht door Jim en Dwight »

Synemios schreef: 02 aug 2023 22:55 Nou, ik ga er toch eens op letten :grin:
Haha ja moet je doen! Ze kunnen ook veel beter met hun rechter pootje bij hun rechter oortje dan met hun linker pootje bij hun rechter oortje. Bij mij maken ze de rechter kant van hun kopje schoon met het rechter pootje en de linker kant met het linker pootje 😋
Plaats reactie